ZEMŘEL FRANTIŠEK FILIP

Se smutkem v duši oznamuji, že dnes 9. ledna 2021 zemřel

v Praze na covidové komplikace český filmový režisér, rodák

z Písku, který o Vánocích oslavil dne 26.12. 90. narozeniny.


 Jeho jméno je uvedeno pod cca 600 filmy a seriály. K filmu

se dostal přes dětské divadlo. FAMU studoval od roku 1950.

K nejpopulárnějším filmům patří:

Ikarův pád,

 Kočár nejsvětější svátosti,

Lístek do památníku (nejoblíbenější, natáčen v Písku)

 Tažní ptáci, Nezralé maliny

 a seriály: 

Byl jednou jeden dům,

Cirkus Humberto, 

Dobrá voda,  

Eliška a její rod, 

F.L.Věk, 

Chalupáři

Náhrdelník

Sňatky z rozumu

Tři chlapy v chalupě  aj.

V březnu 2018 převzal Cenu Thálie za šíření

divadelního umění v televizi a v roce 2011

Cenu Vladislava Vančury.

Filmová akademie Miroslava Ondříška v Písku 

vytvořila video, kde režisér F.Filip vzpomíná na rodiště.

https://youtu.be/tsNq9hvu2PI

Rodák maturoval na píseckém gymnáziu v roce 1948.


 

Komentáře

  1. To je mi upřímně líto... Hledám slova, protože se dožil 90 let, krásný věk, ale pár dnů po tomto jubileu a na covid... Ta nemoc si nevybírá. Dílo pana režiséra je bohaté a co seriál nebo film - to perla. Chtěla jsem vybrat své nej, ale nevím, vše z uvedeného jedinečné. Čest jeho památce. Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavé, že u hodně zmíněných seriálů jsem režiséra vůbec nevnímal, na rozdíl od filmů Menzela, Chytilové, Formana, ...
    Zůstával v pozadí, aniž by jejich slávu využíval ke svému zviditelnění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S panem režisérem jsem se osobně setkala v Písku. Jezdíval dříve taky na výročí gymnázia
      a tak jsme, mám dojem že před třiceti lety byli spolu v průvodu a já si došla pro autogram.
      V témže roce jsem se na stejném místě potkala i s Radkem Pilařem, který tam taky studoval.

      Vymazat
  3. Libuše

    Ano, pan Filip sice zůstával v pozadí, ale jeho režijní vedení herců bylo vždy na úrovni. Jeho filmy a seriály mohou sloužit jako učební pomůcka jeho následovníků.
    Těžko se hledá u člověka, který svou prací na špičkové úrovni ukazoval svůj směr. Jeho práce mu byla koníčkem a odměnou zároveň. Čest jeho památce.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .