VZPOMÍNÁNÍ NA TAŤKU

 Celý den jsem dne 15. ledna vzpomínala na mého

 tatínka, který se před 114 lety narodil v jihočeské

 obci Lhota pod Horama.


 Zemřel v Táboře 1. 7. v roce 1986, zrovna když

jsme byli s manželem mimo republiku a to na

dovolené v Bulharsku. Můj tatínek byl sice na

tom špatně, ale tajil svůj stav, protože nechtěl

svým dětem kazit první pobyt u moře.

Byl to velmi hodný člověk. Měla jsem jej

velmi ráda. Narodila jsem se, když měl 38 let.

Učil mne milovat řeku Otavu a Pošumaví.

Když jsme ještě bydleli v Písku, chodívala

jsem s ním občas na houby a to do Týna nad

Vltavou a zpět- třeba v neděli. Nikdy na to

nezapomenu. Od rána mám zapálené

svíčičky a vynořují se mi jedna vzpomínka

za druhou. Myslím, že jsem jediná, ač se

velmi věnoval svému vnoučkovi Péťovi,

v jeho předškolním věku, určitě ani neví,

že jsou dnes jeho narozeniny. Muži si takové

věci nepamatují. Můj taťka má v lednu též

jmeniny a tak budu vzpomínat i za dvě neděle.

Komentáře

  1. Pěkná vzpomínka, já myslím, že když otec v rodině správně funguje, má velký vliv i na dceru, vím to podle sebe. Pokud dobře počítám, měla jsi tatínka o mnoho let déle než já. Pokud má kdo vzpomínat, ještě dobře. ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Jak píše Hanka, fungující otcové dají dceři základ do života a dcery z toho potom třeba těží celý život, když si vyberou za muže nepraktika ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Je dobře vzpomínat a pak také o svých předcích vyprávět svým potomkům. V dnešní době mají naši potomci plno starostí a tak je občas potřeba je popostrčit, připomenout. Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
  4. Moc jsem si svého tatínka neužila, vlastně ani maminky, ale na rodiče nikdy nezapomenu.♥

    OdpovědětVymazat
  5. Libuše

    S přibývajícími lety si čím dál více uvědomujeme, kdo jsme, odkud pocházíme. Vzpomínáme na rodiče a prarodiče. Na jejich způsob života. V mém případě, jak můj táta, tak stařeček, to byli lidé od řemesla. Byli fortelní a pracovití a měli svoji úroveň. S láskou a úsměvem na ně vzpomínáme, vyprávěli jsme vždy dětem historky, které si pamatujeme. A tak to má být.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .