FRANTIŠEK ŘEHÁK


Český herec a režisér, držitel Ceny města Olomouce
a Ceny Olomouckého kraje.


Narozen 4. října 1923 Nový Bydžov



Začínal jako ochotník. Po druhé světové válce nastoupil
do divadla v Mladé Boleslavi, odkud v roce 1948 odešel
do Městského oblastního divadla v Olomouci. V roce 1951
přestoupil do Divadla pracujících ve Zlíně (tehdy Gottwaldov),
ale roku 1959 se natrvalo vrátil do Olomouce. Často však také
hostoval v Praze, významné byly jeho role v Krejčově legendárním
souboru Divadlo za branou.


První větší roli si zahrál ve filmu "Rozmarné léto" režiséra
Jiřího Menzela, kde ztvárnil postavu abbého. Od té doby vystupoval
celkem pravidelně, na svém kontě má na 285 rolí
a roliček asi v 6000 představeních a hrál ve více než 200
filmech a televizních inscenacích.

(Motto na 40. týden v menu blogu)

"Hrát v Olomouci byl vždycky můj sen."


SRDEČNĚ GRATULUJI K JUBILEU I SVÁTKU!






Komentáře

  1. Znám ho a mám ráda. Nevěděla jsem, že má kořeny u vás. Blahopřeji :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Toho pána znám jako herce, ale ani jsem nevěděla, jak se jmenuje. Tak teď toho vím dost, díky tobě.

    OdpovědětVymazat
  3. Samozřejmě, že znám pana Řeháka z filmu, ale viděla jsem ho i zblízka v Muzeu umění, na jednom literárním večeru. Ohromně krásně přednáší.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .