DEN POEZIE S J.K. HRUBÝM

DEN POEZIE
Do knihovny kolem páté
spěchající kroky jdou.
Snad nepřijdu příliš pozdě
trápím se já obavou.

Nejsem sice žádný básník,
přesto léta veršuji.
Píšu si jen pro své uši
a v šuplíku skladuji.

Jsou jak prádlo do komínku,
občas je zas přeskládám,
něco změním, upravuji,
sama sobě předčítám.

Nedávno jsem uviděla
do knihovny pozvání -
zkusit bych to jednou chtěla,
provětrat svůj šuplík básní.


Den poezie je v půli,
básně slabě slyšet jsou,
počkám raděj ještě chvíli
s tou svou plachou povahou.

Tak se stalo a já stojím
trochu nesvá před knihovnou.
Zdali židli pro mne mají?
rozklepu se obavou.

Přednesla jsem tu svou báseň -
Zazněl potlesk huronský
a to moje srdce skáče
štěstím, pýchou, radostí.

Marie Zajíčková

Komentáře

  1. Včera proběhl Den poezie v Němčicích nad Hanou. Paní knihovnice Iveta Králová, ač dělala tuto akci poprvé, měla ji pečlivě připravenou a promyšlenou.
    V první části vystoupily děti z dramatického oboru pod vedením paní učitelky Zdenky Gregorové, v druhé části vystoupila jak dospívající a dospělá mládež, paní učitelka Naďa Tesaříková, Barborka Bašková, Karolínka Hrubá, Libuše Matysíková a PhDr.Antonín Ošťádal. Poetické vystoupení bylo proloženo nádherným zpěvem žákyně Základní školy v Němčicích nad Hanou, Lenky Herákové.
    Poetická akce byla sváteční oslavou poezie a proběhla na jevišti místního kina.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám radost, že se poezii daří.
    A dvojnásobnou radost mám z uveřejnění veršů paní Marie Zajíčkové. Hned jí pošlu odkaz.

    OdpovědětVymazat
  3. Pište dál, třeba pro radost. Poezie není nikdy dost.

    OdpovědětVymazat
  4. Maruška Zajíčková je velmi citlivá žena, která se jako velmi pečlivá zdravotní sestra, rozdávala ve své profesi, doma funguje jako vzorná pečlivá hospodyňka
    a s Múzami se přátelí vesele, citlivě a poeticky. Je společenská, pohostinná a nezkazí žádnou legraci.

    OdpovědětVymazat
  5. Opomněla jsem přidat přání, aby se " Večer na perutích hudby a poezie" vydařil.

    OdpovědětVymazat
  6. [6]:Velmi jsem se těšila, ale můj zánět sedacího nervu byl aktivnější a tak jsem se musela omluvit.

    OdpovědětVymazat
  7. Taky jsem se těšila na poezii J.K.H. Jenže můj zánět sedacího nervu byl aktivnější a tak jsem nešla nikam.

    OdpovědětVymazat
  8. Ma rie Zajíčková23. listopadu 2018 v 11:15

    Děkuji srdečně všem za prříjemné a hřejivé lichotky. Překvapily a potěšily.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .