LUCERNIČKY 43 - 48




VIII. OHLÉDNUTÍ

43

Vídal jsem tě vídal ve svých snech
křepelko
pětipenízková!

To co se ztratilo ve slovech
dnes abych v trávě
hledal znova

44

Jak radostné je stoupat
s vůněmi
křehkých poupat

A jak je krásné vkročit
a přitom
nevybočit!

45

Co vyhořelo nevzbudíš
Neseď už
na troskách!

Jdi za světlem a stoupej výš
zpívej
a neměj strach!
(ilustrace Ladislav Rusek)
46

Ticho až do nebe se vznese
když pozná
že je absolutní

Takové bývá však jen v lese
nebo jen tehdy
když jsme smutní

47

Za maminkou se smekly dveře
a ve mně skončil
mladý svět

Zbyly mi vůně po zástěře
a přestal jsem si
závidět

48

Kéž nás tu ještě zastihne ten dech
co dokáže se ozvat
v našich dlaních!

A kéž nám nezbude jen ve slovech
zadřených
do červánků ranních!

(Zbyněk Šiška)

Komentáře

  1. Kéž nás tu ještě zastihne ten dech .... jsem moc ráda, že ještě patřím k těm zastiženým... moc krásně napsané!

    OdpovědětVymazat
  2. Haničko, vybrala jsi moc pěknou báseň, až se tají dech. O Lucerničce slyším poprvé, ale myslím,že je to velmi výstižné pojmenování. Díky za krásný zážitek.Díky za přání k svátku.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .