VÝROČÍ ÚMRTÍ JANA SKÁCELA

Sedmý listopad je pro mne od roku 1989 den, na který nezapomínám.
Je spojen s poezií, kterou mám ráda. Kromě svátku básníka Zdeňka
Janíka, každoročně rozžíhám svíčičku k úmrtí Jana Skácela. Miluji

jeho poezii a vždy tomu tak bylo. Na podzim roku 1963 jsem se s ním
poprvé potkala v Brně.

Jan Skácel (7.2. 1922-7.11.1989)

V době, kdy si připomínáme Rostislava Čtvrtlíka, olomouckého rodáka
- českého divadelního a filmového herce a dabéra, kterému bude
dne 9. listopadu odhalena pamětní deska na rodném domě,
jsem se z dokumentů o.s. Čtvrtlístek od Mgr. Janety Benešové
dozvěděla, že taky dva texty souvisí s tímto jménem.


Jan Skácel
MODLITBA

Studánku dej mi blízko u lesa
A nehlubokou Jenom na dlaň vody
A do ní žabku která vodu čistí

Na podzim povybírám napadané listí
V zimě se budu starat aby nezamrzla
A v srpnu zavedu tam lidi žíznivé

A to je všechno Snad je v moci tvé
Udělat pro mne malý důlek vody
Ve kterém by se odrážela nebesa


Tuto báseň přednášel Jan Potměšil v kostele sv. Jiljí v Praze 1
dne 24. dubna 2011 při zádušní mši za Rostislava Čtvrtlíka.


Další text Jana Skácela
je na soklu anděla na
Ústředním hřbitově v Olomouci.



Komentáře

  1. Nadherna modlidba. Musel to byt dobry clovek.

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě více do podvědomí mně Jan Skácel vešel ve souvislosti s cimbálovou muzikou Hradišťan.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .