LOUČENÍ S PÍSKEM

 


 Před 55 lety - dne 30. 12. 1965  jsem se vdávala na písecké radnici.


 Kromě obřadu, slavnostního menu a veselých příhod, které se dály

ten den na Harantovce, jsme všichni mladí poslouchali písníčku

Petra Jandy, čerstvý hit " Dej mi víc své lásky", která se v éteru

objevila v červnu t.r. Byla nahrána na magneťáku. Vzpomínky na

svatbu už jsou popsány jinde, ale nyní se musím zmínit, jak jsem

se loučila s milovaným městem. Den před Silvestrem jsem se byla

projít po městě a vzali jsme to od parku, kde byl dětský kolotoč

pro mrňata. Museli jsme se povozit, protože jsem potřebovala

taky zanechat v Písku dětské lotroviny i lásky. Pak jsme přešli

kamenný most a podél Otavy

 k ostrovu a přes lávku k Putimské 

bráně a přes Drlíčov k děkanskému kostelu, kde jsme s kostelníkem

měli domluvený výstup do věže, abychom viděli noční Písek.

 

Z ochozu jsem házela dolů rozsvícené prskavky. Taky jsem měla

okolní rozsvícená okna jako na dlani. Pak nám kostelník

vyprávěl, jak v té malé komůrce na věži, sedával režisér Václav

Krška s herci, když točili nějaký film, s lahvičkou červeného vína.

No, nevím jak se pak napitá společnost mohla dostat bez úrazu

dolů, nám to ve stavu střízlivém dělalo velké potíže.  

 

Od kostela

jsme to vzali  Ševčíkovou ulicí na Husovo náměstí a pak na naší

ulici a domů. Šlo nás sedm. Kromě novomanželů ještě svědek

Honzík K., Vláďa T., Jarka z Brna, Libuška z Písku a Franta P.

Okno mého pokojíčku
 

Vrátili jsme se do bytu po půlnoci, vlastně už na Silvestra a na

Nový rok 1966 jsem už coby novomanželka cestovala vlakem

do Olomouce.

Komentáře

  1. To jsou moc hezké vzpomínky. Silvestr byl tehdy pro vás opravdu veselý i s trochou nostalgie. Svatka

    OdpovědětVymazat
  2. To jste si načasovali svatbu na konec roku... Pěkné vzpomínky. Přeji příjemného Silvestra a zdraví v novém roce. Hanka ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Libuše

    Jsou to vzpomínky s příjemným nostalgickým oparem. Ale také vzpomínky, na které se nezapomíná. Takže k oslavě Silvestra patřila i kytice, která připomínala významný den ve vašem společném životě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsme pobývali s manželem v Táboře, kde žili po mojí svatbě rodiče, naučil můj tatínek mého muže, aby na 30.12. či na Silvestra měl nádhernou kytici růží. Dokonce s ním i několikrát jel do Blatné, kde vždy byly krásné růže i v zimě.

      Vymazat
  4. Otavínko už vím, odkud pochází tato přezdívka..kdy jste byla naposledy v Písku?..Já Poslem jen jednou projížděla, mám rest..že bychom udělaly spolu výlet?MilaB

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naposledy jsem v Písku byla v roce 2019 a byla jsem tam dovezena osobním autem. Cestu busem a ani vlakem bych už nezvládla. Mám na bederní páteři nezhoubný nádor, který tlačí na míchu a tak nemohu dlouho sedět v jedné poloze. Letos byl koronavir a tak se nekonal ani sraz abiturientů, ani sešlost rodáků a přátel města.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .