SEDMDESÁTÉ VÝROČÍ NAROZENÍ




ALENKA ZEMANOVÁ


Majitelka a vedoucí Antikvariátu
(26.1.1945 - 19. 9. 2014)



Šestadvacátý lednový den byl pro mne přes čtyřicet let
impulsem k tomu, abych pogratulovala Alence k narozeninám.
Měla jsem to štěstí, že jsem pracovala v knihovně a to, že
jsem se v roce 1972 seznámila s Alenkou, značně ovlivnilo
nejen kvalitu mého života, ale především výběr knih i vztah
k profesi. Vídaly jsme se často, protože doplňování knižního
fondu v regionálním oddělení okresní knihovny předpokládalo
časté návštěvy Antikvariátu. Obě jsme milovaly dobré knihy.
Alenka byla vynikající soudní znalkyně ve svém oboru
a několikrát jsem s ní navštívila i pražské antikvariáty, kde
se mnohdy objevily daleko více žádané tituly než přímo
ve středu Hané. Díky tomu jsem se mohla dostat i do Národního
divadla nebo do poetické vinárny Viola. Pro mne to byly
zážitky, na které se nezapomíná. Znala řadu umělců a tak
i v Olomouci jsem se dostala na mnohá představení do Divadla
hudby. Nikdy nezapomenu na Hanu Hegerovou
a její nádherné věnování s autogramem k mým
třicátinám. Taky je říjnová.
Seznámila mne i s režisérkou Lídou Engelovou a dalšími
osobnostmi a taky jsem mohla být u různých besed
olomouckých kumštýřů např. s Miroslavem Horníčkem.
Těch setkání i dobrých rad byla celá řada a já ani nevím,
zda jsem jí někdy za to všechno poděkovala.

Při této příležitosti si uvědomuji, že mne velmi ovlivnily
nejen v profesi, tři citáty:

Každá kniha má v našem životě svůj čas,

svou pravou chvíli. Čteme-li ji dříve,

neporozumíme jí nebo ji pochopíme špatně;

Čteme-li ji později, cítíme, že jsme promeškali

dobu, kdy nám mohla dát mnohem více."

( O.F. Babler)



" Kdo má knihu v srdci, zůstane jí věren až do smrti."
(Alena Zemanová)


"Květiny a knihy jsou pro mnoho lidí právě tak nezbytné jako
denní chléb."
(Honoré de Balzac)


ČEST JEJÍ PAMÁTCE!




Komentáře

  1. Krásná vzpomínka na kolegyni knihovnici. Takoví lidé s námi zůstávají po celý zbytek našeho života.

    OdpovědětVymazat
  2. Škoda, že už na ní můžeš jenom vzpomínat....

    OdpovědětVymazat
  3. Hani máš na paní Zemanovou moc hezké vzpomínky.

    OdpovědětVymazat
  4. To byla úžasná žena a muselo ti s ní být strašně fajn. Na takové lidi se nikdy nezapominá

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .