CTIRADOVY KROKY

Mužské jméno CTIRAD je českého původu a značí
"čestný". Domácké podoby jsou Radek, Ctiradek, Ctík,
Ctíš a další. V české mytologii byl vladyka Ctirad zabit
vzbouřenými dívkami v tzv. dívčí válce. Přečtěte si
Staré pověsti české od Aloise Jiráska. Dnes byl také
Mezinárodní den nicnedělání, jak jsem se dočetla
v dnešním tisku i s radami jak se nepředřít, odpočívat
a zároveň se tvářit zaměstnaně a nenahraditelně.
Zajímavé počteníčko.


Po jedenácté hodině jsem odjela "paušálníčkem"
do vědecké knihovny vrátit knihu. Dva měsíce jsem
tam nebyla. Pak jsme šly s Aničkou na oběd do Varny,
kde jsem poprvé byla v roce 1965. Vinárna prošla
velkou opravou a nyní se asi tančí v jiných prostorách
a dobře vaří v sympaticky upravené restauraci. Pak
jsem zašla do lékárny SPEA dokoupit léky na bolest.
Odtamtud jsem zase jela autíčkem domů. Na půl čvrtou
jsem byla objednána na učesání a tak tam i zpět jsem
šla pěšky. Celkem jsem ušla 3 300 kroků.


Pověst o Ctiradovi a Šárce

Komentáře

  1. Když je dnes Mezinárodní den nicnedělání tak si nemusím vyčítat, že kromě nejnutnějších domácích prací lenoším s knížkou.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je dobré, netušila jsem, že se slaví i den nicnedělání a proto jsem přece jen něco dělala. Budu si muset tento den zapsat do kalendáře, abych ho příště zase neprošvihla. :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Ctirad je zajímavé jméno, ale nikdy jsem nikoho toho jména osobně nepotkala. Jinak Staré pověsti české mám jakž takž v malíčku... A to nicnedělání? Že já to nevěděla dříve, dneska se mi to vůbec nepovedlo, tak ještě je šance zítra. :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Dáš odkaz na ten článek o svátku nicnedělání? Jsou tam určitě rady a můžou být poučné. Jak si (jiným) omluvit, že si člověk dáchne ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. [4]:Milá Kitty, na netu jsem to neviděla, ale v knihovně byly dnešní noviny a tak jsem do nich nakoukla a podstatnou část si okopírovala.Ale ještě někam juknu.

    OdpovědětVymazat
  6. Je to tam. Dej "mezinárodní den nicnedělání" a vybírej si z odkazů. Jsou tam rady, jak nic nedělat a vypadat jako dělající. Už jsem si to dala na lištu - ráda se poučím ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak Ctirada jsem znala jednoho od malička, dlouho jsem ho už neviděla. Pověsti znám všechny. Jiráska mám od mládí komplet přečteného. Naši měli obsáhlou knihovnu už z první republiky. Knihy v plátně vázané, nebo aspoň hřbety knih. Hlavní ale byla obsahově výborná.

    OdpovědětVymazat
  8. Škoda, že jsem o svátku nevěděla, nešla bych do práce. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Osobně jsem žádného Ctirada nikdy neznala, ale třeba nějací ještě jsou.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .