MODLITBA VE STÁŘÍ

Sv. FRANTIŠEK SALESKÝ
(21.8.1567 - 28.12. 1622)




Pane, Ty víš lépe než já, že den ode dne stárnu a jednoho dne
budu starý.

Chraň mě před domněnkou, že musím při každé příležitosti
a ke každému tématu něco říci.


Zbav mě velké náruživosti chtít dávat do pořádku záležitosti
druhých.

Nauč mě, abych byl uvážlivý a ochotný pomáhat, ale abych při
tom nevrtal a neporučníkoval.

Zdá se mi, že je škoda z přemíry moudrosti nerozdávat - ale Ty víš,
že bych si rád udržel pár svých přátel.

Nauč mne, abych dovedl mlčky snášet své nemoci a obtíže.
Přibývá jich a chuť hovořit o nich roste rok od roku.

Netroufám si prosit, abys mi dal dar s radostí poslouchat druhé,
když líčí své nemoci, ale nauč mě trpělivě je snášet.

Také se neodvažuji prosit o lepší paměť - ale jen o trochu větší
skromnost a menší jistotu, když se má paměť neshoduje s jejich pamětí.

Nauč mě té obdivuhodné moudrosti umět se mýlit.


Drž mě, abych byl jak jen možno laskavý.
Starý morous je korunní dílo ďáblovo.

Nauč mě u jiných odhalovat nečekané schopnosti a dej mi
krásný dar, abych se také o nich dovedl zmínit.
Mám vrásky a šedivé vlasy. Nechci si stěžovat, ale Tobě, Pane,
to říkám - bojím se stáří. Je mi tak, jako bych se musel rozloučit,
nemohu zastavit čas. Pociťuji, jak den ze dne ztrácím sílu
a přicházím o bývalou krásu.


Byl jsem pyšný na to, že se stále ještě mohu měřit s mladými.
Teď cítím a uznávám, že již toho nejsem schopen. Byl bych
směšný, kdybych se o to pokoušel. Ale Ty, Pane, říkáš:
"Kdo věří ve mne, tomu narostou křídla jako orlovi."

Dej mému srdci sílu, abych život přijal tak, jak jej Ty řídíš.
Ne mrzoutsky, ne lítostivě se skleslou náladou, ne jako
odcházející, ale jako vděčný a připravený ke všemu,
k čemu mě Ty ještě povoláš.


A k tomu mi dej všechnu sílu srdce.

Amen

Komentáře

  1. Haničko, zní to odevzdaně a bezvýchodně. Jsi na tom dobře? Někdy tak působí těžkosti aktuálních bolestí a neduhů. Máš tento citát také ve svém diáři na rok 2017? Zatím jsem se k němu nedočetla a neznám ho :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Kitty, to nejsou citáty, ale modlitba Františka Saleského, který zemřel právě 28. prosince.

    OdpovědětVymazat
  3. Tu modlitbu znám,ale nevěděla jsem nic o Františku Saleském. Kupodivu, čím jsem starší, tím mi tato slova znějí naléhavěji. Nejvíc na mne zapůsobila věta: "Starý morous je korunní dílo ďáblovo.". Kolik takových lidí ničí život sobě i svému okolí. My k nim rozhodně nepatříme :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Doufám, že už jsem tak trochu věkem dospěla k té moudrosti stáří- nic nelámat přes koleno, cítit s druhými, nevnucovat se jim však příliš... byl to moudrý pán.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .