DECENIUM SMRTI


Před deseti lety odešel ve věku 73 let můj milovaný


bráška Milan. Zemřel v táborské nemocnici, protože
v březnu t.r. odešla na cestu poslední i jeho žena
Jarmila. Nedokázal téměř po padesáti letech žít sám.
Tenkrát jsem to nechápala, až po sedmi letech, kdy
jsem se dostala do podobné situace. Je to velmi těžké
zůstat na všechny bolesti, smutky a život ve stáří, sám.


Nikdy nezapomenu na náš jedinečný rozhovor
v říjnu 2006, když už byl vdovcem. Řekli jsme si za
dvě hodiny víc, jak za celý život. Dělil nás dlouhý věk,
téměř třináct let. Horší bylo setkání v nemocnici, kdy
jsme jej přijeli se synem navštívit a on mne nepoznal.
Ani nevěděl, že už žije sám a ošetřující lékařce tvrdil,
že chce jít na Vánoce domů za svojí manželkou.Byla
překvapená, když jsem jí řekla, že mu manželka na jaře
zemřela. Jeho oči postrádaly jiskru a byly velmi smutné.
Věděla jsem, že ho vidím naposled. Všechno to odcházení
bylo příliš rychlé. Když tak nad tím vším uvažuji a probírám
se jeho životní cestou, tak je to zvláštní. Narodil se
v Českých Budějovicích a celý život se mu stýskalo po
rodišti a tak byl šťastný, když se na konci životní kariéry
zase dostal do míst svého mládí. Tím se naplnily jeho touhy.
Jeho jihočeská cesta vedla přes Písek, Milevsko, Lipno,
Tábor a zpět. V posledním desetiletí jej značně ovlivnil
Talmud, který jsem mu nechala ofotit. Říkal, že jej to
posiluje. Rozžala jsem svíčičku a vzpomínám na
všechny vzácné chvilky od útlého dětství s mým
bráškou.


Čest jeho památce!




Komentáře

  1. Šťastný je ten, na kterého vzpomínají lidi v dobrém. A kteří mu to stačili říct, když ještě žil. V našich letech už jsou takové situace běžnější než dřív...

    OdpovědětVymazat
  2. Přečetla jsem tuto vzpomínku manželovi, kterému letos v únoru zemřel nejmladší bráška v 68 letech. Při jeho návštěvě byl v podobné situaci, kdy ho bratr sice vnímal, ale nebylo mu rozumět. Konec života leckdy není hezký, když však skončí utrpení člověka musíme se s tím smířit. Vzpomínejme v dobrém a přejme  všem milým zemřelým klid.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .