VÁCLAV HRABĚ

Před 45 lety - dne 5. března 1965 tragicky zemřel v Praze Václav HRABĚ, básník a prozaik. Rodák z Příbrami, kde se narodil 13. června 1940. Mj. pracoval také jako

knihovník v Městské lidové knihovně v Praze.


Jeho básničky jsem měla ráda. Patřil jako jediný

mezi představitele Beat generation v Čechách.

Jeho texty zhudebnil Vláďa Mišík. Sešla jsem se

s ním v roce 1964. Dokonce mám dojem, že jej

Květa Černá malovala.

" Pod polštář dám si až půjdu spát
blues o dešti v němž voní tráva.
Snad se mi bude celou noc zdát
že venku tiše poprchává."

Komentáře

  1. Příbramský básník měl taky jak mnoho jiných zrozenců na třináctý den v měsíci k tomuto číslu zvláštní vztah. I pro něj byla třináctka šťastným číslem. V únoru 1965 se sešel v Praze s Alanem Ginsbergem, s kterým dělal interviev. Já se sešla s tímto velikánem beat generation v únoru 1993. Moc jsem si s ním nepopovídala, ale ukázala jsem mu cestu.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .