CITÁT DNE 5. 5.

 " Touha po seberealizaci je součástí života. Člověk potřebuje vidět nebo alespoň

    cítit před sebou směrování své existence někam."

                                                              JIŘÍ  KRUPIČKA 

                                                           (5.5. 1913 - 24. 4. 2014)

     geolog, filozof, spisovatel a emeritní prof. University of Alberta v Edmontonu

                                                          Jiří Krupička patnáctiletý


                                                       
                                                                




                                                             vyšlo k 100. narozeninám

                                           S panem profesorem jsem si dopisovala od roku

                                                                         1995 - 2013.

                               Náhodně jsem objevila, že byla vydána  kniha Hledání domova

                               od Hany Lamkové, která popisuje život  Jiřího a jeho rodiny.

„Touha po seberealizaci je součástí života. Člověk potřebuje vidět nebo alespoň cítit před sebou směřování své existence někam. U převážné většiny z nás pravděpodobně už od dětství stojí za naším snažením a chováním touha dosáhnout aspoň trochu výrazného a osobitého statusu mezi ostatními lidmi. čím silnější je tato snaha, čím větší je ctižádost člověka, tím širší okruh společnosti se snaží zaujmout k uznání své osobnosti.“ — Jiří Krupička český geolog a spisovatel 1913 - 2014

Zdroj: https://citaty.net/vyhledavani/?h=Krupi%C4%8Dka+Ji%C5%99%C3%AD

Komentáře

  1. Obdivuji Tě, kolik zajímavých a významných lidí jsi znala.Zdravím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem dělala Slovník myšlenek, tak jsem musela kontaktovat žijící autory
      a požádat je o souhlas. S některými jsem byla v kontaktu již dříve. Někdy jsem
      byla upozorněna na určité veličiny a tak jsem si začala zprvu psát s jejich dětmi
      a pak i s nimi mejlem. Výhodou bylo, že jsem mohla psát česky, anglicky neumím.

      Vymazat
  2. Stejně máš dobrodružný život. Hledáš a zpřístupňuješ pro nás události a životy lidí a my jsme hned moudřejší. Děkuji a každou tvoji informaci s díky přijímám. Přeji ti úspěšné hledání ☺

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .