NOE ODPOČÍTÁVÁ . . .



V červnu vyšla nádherná kniha Bohumila Ždichynce
s názvem  Noe odpočítává dny“. Kniha má lákavou
obálku, kterou vytvořil spolu s ilustracemi akad.malíř
Michal Slejška. Když knihu uvidíte, okamžitě dostanete
chuť ji otevřít a číst si.  Předpokladem ovšem je být
milovníkem lyriky a to s nádechem filozofie a rád se
nořit do veršů o smyslu života. Samozřejmě, že jsem
si tam našla několik básní mého srdce. Autor knihy
MUDr. Ždichynec je taky propojen s královským
městem nad Otavou a tak jsem okamžitě hledala
-         zda se objeví inspirace Písku a okolí, byť třeba
jen vzdáleně. A našla jsem!


Kromě zajímavých deníkových zápisů a moudrých vět
jsou tady taky básně, které mám ráda.


„Štěstí je tenké sklo,
 dělící žití od nicoty.“ 


„Žití je mezičas
v němž ustavičně
hledáme sebe.“


Říjnový den v Písku
Světlo stéká po pískovcových sochách na nábřeží,
holubí čas usedá v podzimním spočinutí
a v uších zní Agnus Dei.

Stoletá vrba se dotýká rozpuštěnými vlasy
hladiny řeky, proud líně teče.
Z obrazu rozpíjející se podzimní proměny
Vystupuje Otakar Ševčík s variacemi pro housle.

Nedaleké turbíny Křižíkovy elektrárny
rozsvěcují město Písek ve vzpomínce,
v pietním parku se bronzově barví listy.



U splavu
Večerní nebe píše po vodě verše:
„Můžeš být bohatý, ale nepatří ti nic.
Vše, co sis přivlastnil, zas odevzdáš.
Nezměníš-li se, nemůžeš změnit jiné."

Komentáře

  1. Tak nevím, jestli jsem nějak zablokovaná, ale opakovaně mi nejde vložit komentář. Jana
    Ještě návod: https://klub-blog.blogspot.com/2020/07/jak-prestehovat-blog.html

    OdpovědětVymazat
  2. Hezká vzpomínka i obrázky. Mám rozečtenou tu knihu od Miroslava Krobota Nečíst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se Ti to líbí. Já knihu přečetla za večer, protože jsem jí posílala jako dárek do Jeseníku. Objevila jsem v ní celou řadu zajímavých informací vážících se k našemu regionu.

      Vymazat
  3. Vybrala jsi krásné verše pana Ždichynce. Díky.
    Svatka

    OdpovědětVymazat
  4. Libuše
    Souhlasím se Svatkou: Verše, které si vybrala jsou nádherné a osloví, nadchnou čtenáře.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .