BÁSNÍŘKA Z PEGASU

Před 65 lety - dne 2. května se narodila
JINDRA LÍROVÁ,
mělnická básnířka.





Městem si chodím…
(akrostich k pískovcovému nápisu v Neratovicích)
Městem si chodím jenom tak
I to se dá
Loudat se v myšlenkách
Ulicí po nebi
Jen s verši po kapsách
I to se dá - toulat se jenom tak…

U jezera
Varovala jsem vodní víly,
aby se mlhou neopily
na plese blízko Mlékojed.
Ráno přišly na rozcvičku
s rosou na každém střevíčku,
chtěly zas na parket.

Modlitba
Dej všemu tvorstvu, dobrý Bože,
pokojně dýchat, klidně žít,
lidem pak, by po staletí,
poučit uměli se z dávných chyb.
Modlitba někdy napadá mě,
zrovna dnes, když v dáli vidím Říp.
Proč si tak často malí připadáme
a v mlýnku času drtí se náš slib?


Ztráty a nálezy
Ve městě jaro. Obloha ztrácí se
v chuchvalcích vaty.
Kde mám svůj klobouček? A kde kabelku?
Ladí mi k lodičkám šaty?
Z krepáku růže podél cest,
šifon si obléklo nahaté proutí.
Chodím a hledám, nemůžu nalézt
to moje ztracené srdíčko z pouti.

Na Cylindru
Čas ať zapomene, jak plyne,
to vůbec není od věci,
říkám si u skleničky s vínem,
když zastavit se chci.
Čas ať zapře těch pár roků,
vždyť se to nepozná ani,
říkám si po prvním loku,
kdy tak milosrdné je lhaní.



MILÁ OSLAVENKYNÉ!

GRATULUJI K ŽIVOTNÍMU JUBILEU
A PŘEJI ZDRAVÍ, ŠTĚSTÍ,
HODNĚ LÁSKY A TRVALOU PŘÍZEŇ MÚZ



Poslechněte si také krásné audio,
které vyšlo 30.4. 2020
s názvem POLABSKÁ VRBA 2020


Jsou zde soutěžní básně POEZIE NA CESTÁCH,
literární soutěže pro seniory básnířky Jindry Lírové
v podání recitátorky Marie Lehocké.

Komentáře

  1. Audio verše v profesionálním podání" zimomrávky" a úžas nahání. Stojí za to, si je poslechnout, naladit den a užasnout nad krásou slov.

    OdpovědětVymazat
  2. Jindře přeji vše nejlepší k májovým narozeninám.
    Verše jsem si ráda poslechla, ale ještě raději jsem si další Jindřiny verše přečetla. Jsou stejně mladé jsko jejich autorka.

    OdpovědětVymazat
  3. Jindřiško,
    hodně lásky, štěstí a inspirace. Máš dobro v duši.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .