SVĚTOVÝ DEN POEZIE



Letos už má tento svátek 21. výročí, protože se slaví
na základě podpory UNESCO od roku 1999.
Účelem je psaní, čtení a vydávání poezie.


Protože knihovny jsou pro čtenáře nepřístupny
kvůli státní karanténě ohledně koronaviru
přidám sem pár básniček pro milovníky poezie,
abychom si oslavili dnešní den 21.3. sami.



SVÁTEK POEZIE

V sále nastává ztišení
a básník rozdává sebe.
V okamžiku všichni spojeni
jsou múzou poezie.

Pěluchová Marie

(Z almanchu české poezie 2016. Řezbáři stínů.S. 127.¨)



KDYŽ SLOVA JAKO BY NEPŘINÁŠELA RADOST
A NENÍ DIVU:
JSOU JEN PROSTŘEDNÍKY NAŠÍ MYSLI
UČIŇME RADOST
TICHU
A LÁSCE BEZE SLOV

Alena Riedlová Slepičková: BB Láska beze slov.
Brno 2020




JARNÍ POVĚTŘÍ

Jímá mě zvláštní pocit
Když vykvetou petrklíče
Odemknou zimou stuhlá srdce
A nechají do nich vstoupit jaro
Les rozhodí sasanky a podléšky
Louky zazlatí pampeliškami
Zapýří se sedmikrásky
Všechna zákoutí rozvoní fialky
A v duši je jaro zlatě fialkové

Petr Šafránek
( z BB Krajina květoucí v duši. Olomouc, Poznání 2002. S.14)






Komentáře

  1. Díky, k tomu ani není třeba komentář.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za připomenutí. U nás měl být Svátek poezie v pondělí 23.3. Jedná se o soutěž nejmladších recitátorů od 1. do 9. třídy. Vždycky se na to moc těším, protože se sejdu se stejně pro poezii naladěnými lidmi. Letos si budu číst poezii v klidu domova :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Protože zase blog stávkuje  uvádím reakci básníka Aloise Marhoula na dnešní svátek do komentářů
    http://artstarvip.cz/2020/03/21/svetovy-den-poezie-aneb-co-slovo-spoji-clovek-nerozdeluj/

    OdpovědětVymazat
  4. Kdysi se oslavoval březne - měsíc knihy, ale o to holdu poezii jsem ještě neslyšel.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]:Ještě jednou bez překlepů:
    Kdysi se oslavoval březen - měsíc knihy, ale o holdu poezii jsem ještě neslyšel.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné! Věřte nebo nevěřte, jak jsem začala číst báseň Jarní povětří, hned jsem poznala "rukopis" pana Šafránka. Moc děkuji.
    Jo, Haničko, přečetla a prohlédla jsem si zpětně tvoje články, jsi opravdu pilná. To já moc na blogu nebyla, šila jsem roušky. Dnes mám pauzu.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .