SNOVÝ VÝLET 2

Pokračování článku DOTKNI SE PÍSKU 2019.

Cesta zpět na Moravu byla naplánována na nedělní dopoledne. První zastávkou byl kemp Knížecí rybník a osada Zástava za Táborem. Chatu, kterou postavil můj tatínek v roce 1969 a změnila majitele před deseti lety, jsem téměř

Chata, která před 10 lety změnila majitele


Na druhé straně silnice se rozprostírá autocamp Knížecí rybník.







nepoznala. Prohlédly jsme si upravené prostory restaurace Knížecí rybník, podívaly se na vodu a pokračovaly v cestě přes Humpolec, Věž, Havlíčkův Brod, Přibyslav, Velkou Losenici a Račín. Tam byl hotel Leopold, kde se prodávalo Račínské pivo Richard v litrovém balení. U hotelu byl krásný rybník s kvetoucími lekníny a rakem.

Hospůdka v Račíně

Rybník s lekníny

Rybník s kvetoucími lekníny

Otavínka u raka

Hanička u raka

Račínský minipivovar


Pokračovaly jsme přes Žďár nad Sázavou, Nové Město na Moravě, Bystřice Nad Pernštejnem, Vír a do Kunštátu. Tam jsme zašly na krásnou hospodářskou usedlost s velkou zahradou a kytičkami. Paní domu Olga nám uvařila dobrou kávu a moučník s ovocem i jogurtovým krémem.

Kostel v Kunštátě

Kunštátská keramika


Ježečci z Kunštátu

Vymydlená hospodářská usedlost

Altánek s druhou zahradou

želva s květy

muškáty

Čas rychle běžel a bylo třeba myslet na cestu do Olomouce. Haničku bolela hlava, pohonné tekutiny téměř vymizely a za volant usedl pan Pavel. Jely jsme přes Stínavu a Plumlov,místa, kde prožívala mládí řidička .

Kaple ve Stínavě

Zpáteční cesta byla velmi romantická. Krajinou jsem jela poprvé. Silnice vedla lesy a tak úmorné vedro jsme ani necítily. Před 21 hodinou jsem vylezla z autíčka u výtahu a připadala jsem si pořád jako ve snu. Všude opravené silnice lemované kopretinami a vlčími máky. Opravdu nádhera. Přestože žiju přes padesát let na Moravě, řadu míst znám jen podle jmen a mapy. Úžasný výlet! Děkuji!

Komentáře

  1. No, tak to věřím, že jsi měla druhé Vánoce, že? Nádherný výlet a určitě ses vrátila nabitá energií, třeba ti to pomůže i se zdravíčkem.

    OdpovědětVymazat
  2. Jak tady čtu obě části Tvého vyprávění o
    cestě do milovaného Písku a dalších míst, cítím tvé nadšení a radost ze splnění krásného snu. Díky za poutavé vylíčení cesty i za přiložené fotky.

    OdpovědětVymazat
  3. Haničko, to jste si to s druhou Haničkou krásně užily. Hodně jste toho stihly, jste holky šikovné. Doufám, že jsi byla spokojená a šťastná.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]:Milá Jituško!
    Byl to úžasný výlet.Hanička je vynikající řidička a člověk do nepohody. Škoda, že nejsem mladší. Musí být i výborná učitelka. Dala mi možnost poznat krajinu, kterou znám jen podle názvů a mapy. Přijela jsem plna dobré nálady a energie.

    OdpovědětVymazat
  5. Haničko, jsem tomu moc ráda! Tys to moc potřebovala. Myslela jsem na vás obě, věděla jsem o vašem výletě. Zítra se Haničkou potkám, tak mi určitě popovídá zážitky. Opatruj se, ráda tě zase někdy uvidím!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .