TIMOTEJOVY KROKY

Svatý Timotej je jméno ze starodávného kalendáře.
Je řeckého původu a významově ten, který uctívá
Boha. V pranostice se praví, že " Svatý Timotej ledy
láme, nemá-li je, udělá je." V dnešním kalendáři


jsem našla jméno MILENA a tak jsem gratulovala
sestřence do Plzně prostřednictvím SMS. Navzdory
všemu a všem jsem šla na tramvaj a odjela na Tř.
Svobody a pak zašla do vědecké knihovny, abych
vrátila knihu a objednala si další na příští týden.
Ještě jsem zašla do Alberta koupit časopis a pak
do POLYMEXU pro šetřící prasátko. Celkem jsem
ušla 2 000 m.

Komentáře

  1. Já jsem dnes volala kamarádce Mileně, mluvily jsme spolu přes 20 minut. Tolik let se známe, různé potíže máme, ale máme se rády pořád, ač se moc často nevidíme. V únoru to bude 45 let, co jsme se na jarní rekreaci s našimi syny poznaly..

    OdpovědětVymazat
  2. Je dobře, že jsi zase dala článek, už jsem měla obavy, co je s tebou. Žádnou Milenu pro gratulace nemáme, zato pozítří máme v Kavárně Miloše a pozítří Zoru :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moje Otavínka
    K sedmdesátinám mi před třemi roky přátelé (Hanka Otavínka, Jiří Réda a Sabinka Soušková) dali nádherný dárek. Sabinka byla režisérka a tvůrce, Jiří nahrál na varhany skladbu, kterou věnoval mně a vnučce Tince na mou básničku a Hanka Otavínka napsala krásnou povídku Jak jsem se potkala s básníkem. Je krásné mít dobré přátele. Přátelé jsou totiž jako andělé. Zvednou tě, když tě osud srazí na kolena. Anděly také nevidíš, ale důležité je to, že jsou. K Haničce Otavínce. ONA ze mne udělala básníka. Dohnala mě k tomu, že jsem vylezl ze šuplíku a začal se prezentovat. Je moje literární múza. Lásku k jižním Čechám ve mně vypěstoval spisovatel, básník a malíř Ladislav Stehlík. Měl jsem tu čest jej třikrát v Praze navštívit. Díky němu jsem i já začal kreslit skici krajinek a vyrábět své vlastní novoročenky. měl jsem dvě povolení, používat jeho verše a také obrázky. Mohl bych udělat výstavu novoročenek pana Stehlíka. Přesnější pohled na jižní Čechy, Zemi zamyšlenou, jsem získal seznámením s Hankou Otavínkou. Zařídila jí to naše češtinářka Bětka Poláková. Samozřejmě mě vtáhla do Písku, svého milovaného města. Hned jsme si spolu rozuměli. Začalo totiž v sérii svých knížeček Myšlenky používat i mé nápady. Poté mne dala mezi renomované literáty do své knihy Slovní myšlenky. Jsem zařazen před Františkem Xaverem Šaldou. Velmi si toho vážím. Byli jsme spolu na různých literárních akcích. Máme se rádi, bratrsky i sestersky současně.
    Hanku Otavínku v poslední době dost zlobí zdraví. Chtěl bych umět poslat jí kladnou energii, klid v duši i srdci a ulevit od jejích bolestí.
    Kdo si přečtete moji úvahu, kterou chci vyjádřit vztah k Otavínce, Písku i jižním Čechám, přejte jí energii a i dámy po chlapsku dobrý boj s nepřízní.
    V Olomouci 19. ledna 2019 Váš Petr Harry Šafry

    OdpovědětVymazat
  4. [3]:Děkuji za tuto krásnou úvahu. Mám to s přátelstvím vůči Hance podobné. Pokud jsem toho schopna, posílám jí pozitivní energii a přání ústupu bolestí a strastí.
    Už jsem se domnívala, že je Hanka v nemocnici a že se jí dostává odborné zdravotnické pomoci. Moc zdravím :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Milý Petříku!
    Díky za Tvou úvahu, ale asi tu chválu přeháníš.Ale jsem moc ráda, že jsi Písek několikrát navštívil. Moje olomoucká rodinka se Písku vyhýbá.

    OdpovědětVymazat
  6. I já už jsem měla obavu, že se Otavínce něco stalo, přeji jí, jako všichni její příznivci, zdraví a dost sil v zimním období.

    OdpovědětVymazat
  7. Připojuji se k obavám o zdraví Otavínky, a přeji jí zlepšení jejího zdravotního stavu. Tak jak to bývá, nemoc na koni přichází, pěšky odchází...
    Proto se všichni spojme s přejme vše dobré, ať spěje k výraznému zlepšení zdravotního stavu. I myšlenky mají svoji moc.

    OdpovědětVymazat
  8. Můj problém se narodil v srpnu a doktoři zatím tápají oč jde. Vypadá to na alergii na warfarin. A k tomu se přou tři doktorky. Po neděli budu žádat o předepsání jiného léku, za který se platí cca 3000,- Kč a pokud se prokáže, že je to to jádro pudla, bude mi to předepisovat doktorka tak, aby na to příspívala ZP. Je to hrozně bolestivé a svědící. A kdyby to na týden přestalo, tak by to bylo fajn. Bolest v jednom kuse je příliš vyčerpávající. Já totiž prášky na bolest nemohu. A ani masti.

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Haničko! Už jsem taky měla obavy, co s tebou je, denně jsem nakukovala a dnes jsem se ti chystala zavolat. Sláva, hurá, že jsi se ozvala a ráda ti pošlu veškerou energii, abys neměla bolesti. Warfarin je pěkný prevít. Moje maminka po něm oslepla a druhá babička jej taky nesnáší.

    OdpovědětVymazat
  10. Krasny pozdrav od otavskych brehu,take jsem mela o Vas starost.Drzim peste!Maruska.

    OdpovědětVymazat
  11. Zitra dopoledne v 11 Sandra Pogodova radioDVOJKA-primy prenos.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .