JUBILEUM HONZY HLACHA


Dipl. Ing. JAN HLACH

Narozen 1. února 1939 v Praze


Jeho rodiče, čeští vlastenci, se museli odstěhovat z Lanškrouna,
který v roce 1938 zabrali Němci. Jeho otec provozoval lékařskou
praxi a tak rodina přesídlila do Písku, kde pracoval tatínek
jako závodní lékař v tabákové továrně. Jeník se narodil v Praze,
kde žili rodiče jeho maminky. V r. 1950 byli rodiče z politických
důvodů zatčeni a uvězněni. Jan Hlach z téhož důvodu
nesměl studovat, vyučil se soustružníkem, maturitu složil na večerní
jedenáctiletce. Pracoval v různých profesích. V r. 1968 se rodina dostala
do Švýcarska, odkud se už nevrátila. Jan Hlach pracoval jako konstruktér
automatů na potiskování obalové techniky, potom soukromě podnikal
v oboru konstrukcí a technických služeb.
Jako penzista píše vzpomínky, z velké části věnované rodičům.

V roce 2010 vyšla kniha v nakladatelství Praam



Na poslední straně před koncem knihy je fotografie pětičlenné rodiny
před emigrací v roce 1968. A je dedikována sourozencům.

V roce 2014 vyšla kniha Netleskej v nakladatelství KLIKA
a je věnována památce čestných a statečných rodičů.



Pro Písečáka tělem i duší je to skvělé čtení.
To se vám najednou vybaví něco, co je hluboko ponořeno
v mysli, protože i já jsem špatná padesátá léta prožila.
Můj tatínek byl také z politických důvodů ve vězení.
V knize se dočtu i o dědečkovi mého synovce Františku
Hulešovi a jiných známých.
Na křtu této knihy jsem byla přítomna v Písku v hotelu
Bílá růže 7. 6. 2014.

V říjnu 2015 vyšla vlastním nákladem tří kamarádů
půvabná kniha


Knihu mám s podpisem všech tří autorů od Jana Hlacha.
Dne 7. února 2019 bude mít v Písku autorské čtení.
Škoda, že moje bolavé nožky neumožní setkání s jubilantem.

Podívejte se na video z vysílání ČT



VÁŽENÝ OSLAVENČE JENE!

PŘEJI ZDRAVÍ, ŠTĚSTÍ A





Komentáře

  1. Povídání mě moc zaujalo,děkuji.
    Přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
  2. Písečačce je blízké povídání z Písku i z pera jednoho z obyvatel. Je dobře, že takoví lidi píšou o těžké době, aby se nezapomnělo :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Takové příběhy evokují myšlenku: Kdo nezažil, nevěří. Proto je dobré si je z důvěryhodných zdrojů připomínat.
    Lidské osudy jsou nevyzpytatelné.

    OdpovědětVymazat
  4. Vyprávění na videu je velmi zajímavé. Pochopila jsem, že pan Hlach žil s rodinou ve Švýcarsku. Teď se asi občas vrací do ČR. Knížky jsou určitě taky zajímavé nejen pro jihočechy.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .