KROKY K LÉKAŘI

Dnešní den jsem byla objednána na quick test. Ten se dělá
dvojím způsobem. Buď odběrem krve ze žíly anebo mašinkou



na test z kapky krve.Druhý způsob vůbec nebolí a výsledek je
znám za pár okamžiků. Obé se dělá na lačno a tak jsem hned
po sedmé hodině jela tramvají do středu města. Nepříjemné
bylo, že mi téměř před nosem ujela tramvaj. Chodím velice
pomalu a tak jsem šla až k autobusovému nádraží, abych
nemusela stát dalších patnáct minut. Lavičky na zastávkách
bohužel chybí, aby bezdomovci je neničili. Jelikož bydlím
v nejstarší čtvrti na okraji města, kde jsou domy pro seniory,
jako naschvál k nám jezdí jen jedna tramvaj po 15 minutách.
Sice každé předvolební období je milion řečí, jak se dopravní
podmínky pro seniory vylepší, ale nějak na to dosud nedošlo.
Sliby - chyby. Nyní zase psali v seniorském měsíčníku, že město
zřídí senior taxi. Toto vozítko za malý peníz je již v několika
městech na Olomoucku, zatímco u nás většina taxíků zdražila
o 40,- Kč. Zřejmě jsou Hanáci lakomí, jinak nelze vysvětlit.
V lékárně jsem utratila 600,-Kč a pak jsem se přesunula do
vědecké knihovny, kde jsem dlužila 200 korun. Ještě jsem
koupila ve městě Nopál, který je o pár korun dražší než u
nádraží. Dopoledne trochu poprchávalo. Domů jsem se dovlekla
po desáté hodině zcela vyčerpaná a jen jsem vybalila
nákup, tak jsem se natáhla s nožkami nahoře a brzy jsem
usmula asi únavou. Celkem jsem ušla 3 000 m.



Komentáře

  1. Je moc zajímavé,že všechny tyto domy jsou na okrajích měst.Ani ne tak zajímavé,jako účelné-kdo se má dívat na ty staré lidi,že?
    Přeji pěkný zbytek dne.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Okrajová čtvrt má výhodu. Je to klidnější a lepší vzduch. Bydlí se mi tam dobře, akorát ty problémy s dopravou. Všude jezdí dvě tramvaje, ale k nám jen jedna, ale kdyby vyřešili nějaké posezení na zastávce, nebylo by to tak stresující. Některý řidič doslova s radostí zabouchne dveře před nosem a ujede.

    OdpovědětVymazat
  3. Já začnu těmi Hanáky, ale nechci tím nikoho z nich urazit. O Hanácích se říkalo, že "só pomalí a hlópí", ale každý kraj má něco. :-))) ... Jinak s těmi lavičkami je to téměř všude, je fakt, že na některých se zabydleli bezdomovci a běžný člověk nemá šanci chvíli usednout. Takže co udělá město? Aby nějak vykázalo bezdomovce z toho prostoru, rozhodne nedávat lavičky a je vystaráno! ... K té dopravě bych doporučila jiné řešení: Na internetu se dají vyhledat jízdní řády, klidně si to buď vytiskni, pokud nemáš možnost, opiš si spoje v čase, kdy jezdíš a to se dá napsat i do nějakého notýsku do kabelky a pak už spoj neujede.

    OdpovědětVymazat
  4. U nás se to zlepšilo. Nejprve pro důchodcxe stála měsíční jízdenka na MHD 115.-Kč, vyplatilo se to tomu, kdo jezdil hodně, jinak jízdné 9,-Kč. Od 1.září se může jezdit za 2,-Kč (to po slevě dopravy nejen vlakem, ale i autobusem pro důchodce) Jinak jsme měli za průkazku za 40,.-Kč možnost koupit si na rok jízdenku za 100 Kč- tedy máme, kdosi to vyřídil. My ano, ale stejně moc nejezdíme. Muž jezdí na nákupy na kole, lékaře máme kousek pěšky, ale zase tady tedy klid není- těch aut. Pohodlí a klid se zřejmě platí všude, i u nás jsou zóny, kde je bydlení klidné, ale na zastávku autobusu i do marketů je dost daleko od domu.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]:Máš pravdu. Jenže já včíl chodím hrozně pomalu a neumím to odhadnout za jak dlouho tu trasu ujdu. Asi bude lepší nikam nechodit. Taxíka po zdražení si nemohu dovolit. Čau!

    OdpovědětVymazat
  6. Hani lavičky by měli být vyšší, aby se nám z nich lépe stávalo, když už tam jsou. Napsat si hodimu odjrzdu spojí do města a pak domu mnení špatný nápad.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:Kapesní jízdní řád samozřejmě mám a taky si pamatuji minuty odjezdu za čtyři roky, co tu jezdím, ale nyní necodím tak rychle jako dřív a stačí, aby přechodový semafor nefungoval jak má a tramvaj ujede před nosem. Někdy řidič vidí, že se belhám ke střednímu bezbariérovému vchode a jakoby na just zavře dveře a odjíždí. Jednou dokonce i s mou taškou.

    OdpovědětVymazat
  8. No jo, Hani, je to pro nás stále horší. U nás hodně zlevnili jízdné pro seniory a mladé, jezdíme teď v tom našem pásmu tj. V Litvínově zdarma po celý rok, platíme jen manipulační poplatek. Te to dost, v Mostě už to mají dávno.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .