MATEŘÍDOUŠKA

Chodím kol krámů plných orchidejí
Vcházejí lidé co je koupit chtějí
Však jsou překrásné z dálek dovážené
ale mne touha někam jinam žene


Opouštím beton ulic a hluk velkoměsta
spěchám do kopců kde zúžuje se cesta
pospíchám k lesům jež voní pryskyřicí
tam zpěvy ptáků mají mi co říci

Dojdu až na návrší s výhledem do kraje
ve svěžím vánku tam stříbro metlic vlaje
tam trpce vřes a hořce vratič voní:
vždy stejné vůně podzimu - letos jako loni


Mateřídouška tam kvete nejskromněji
ovšemže nemůže se měřit s orchidejí
tak drobná je a chudičká až k pláči
ale zdobí mou zem - a to mi k štěstí stačí



Ladislav Rusek Šaman

(28.6.1927 - 27.7. 2012)


Komentáře

  1. Právě jsem dozalívala kytičky.Mám nejraději kopretiny,ale dostávám orchideje jako na běžícím pásu.Mám jich už šest.
    Báseň je krásná.
    Přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná báseň s vůní lučního kvítí. Díky za ni a za vzpomínku na autora.

    OdpovědětVymazat
  3. Je to nádherná vzpomínka na básníka, na jeho lásku k přírodě, vlasti, k životu.
    Jeho báseň svou vroucností určitě oslovila a ještě osloví hodně lidí.Je v ní život.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .