OBRÁCENÁ TŘINÁCTKA


je mj. též



SVĚTOVÝ DEN BEZ TABÁKU.



Byl vyhlášen Světovou zdravotnickou organizací
dne 31. 5. 1988.



V ČR žije prý 2 miliony kuřáků. V republice existuje
na čtyřicet zdravotních pracovišť, které pomáhají
kuřákům zbavit se závislosti na kouření i drogy nikotinu.
Není to vůbec jednoduché, jak by se mohlo zdát.



Protože jsem si to vyzkoušela na vlastní kůži tak vím o čem to je.
V době závislosti na nikotinu a to jsem začala až po maturitě
jsem se pokoušela několikrát přestat. Ano nekouřila jsem
v době těhotenství a šestinedělí. Nebo pár měsíců při
akutním zánětu slinivky, ale jen mě otrnulo, tak jsem se
k zlozvyku vrátila.
Další a rozhodující kapitolou byla diagnóza : RAKOVINA.
Po operaci a pobytu v nemocnici jsem si už nezapálila.
Nechtělo se mi pod kytičky. Na operaci jsem byla 31. ledna 2004.
Od té doby nekouřím !



https://youtu.be/hHQfAgchCL0


PROJEKT ŽIVÉ STUDÁNKY

Komentáře

  1. A taky je den živých studánek, ale to se tam nevešlo. Zase to nějak blbne.

    OdpovědětVymazat
  2. Kouření je ošklivý návyk. V mládí jsem to taky zkusila, ale zavčas jsem toho nechala. Přeji všem závislým kuřákům, aby se jim podařilo přestat.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsem odnaučená, vůbec to nepostrádám. Asi si tím musí projít většina lidí, aby se vrátili k NORMÁLNÍMU nadechování...
    Čekám, že sem svůj komentář o odnaučení se kouření přidají všichni odnaučení kuřáci. Tím počet komentářů určitě trumfne počet všech komentářů za historii naší Kavárny ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Milá Kitty, o tom pochybuji. Mívám málo návštěv. Co jsem se vrátila z nemocnice jakobych přestala existovat.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Nepřestala jsi, hodně z nás teď nechává mejly o nových článcích nepřečtených, protože prostě "není čas na nic".
    Svůj komentář jsem myslela tak, že kdyby sem dali komentář o svém úspěšném boji s návykem všichni odnaučení... ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. [3]:Ano,jsem odnaučená :) Začala jsem kouřit po 35.Předtím jsem to nikdy nezkoušela.Učila jsem se to pracně,ale pak jsem si řekla a dost-už ani nevím jak dávno(Možná přes 20 let).Jenže mé děti i vnoučata kouří...marně jim sloužím jako vzor se svými zdrav.problémy.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Vida, první komentář odnaučené, na který čekám! Končí ale samozřejmě "ale naši mladí..." ;-O

    OdpovědětVymazat
  8. Také jsem několik roků kouřila, ale kedyž zemřela mladá kolegyně z práce, den ze dne jsem skončila. Ještě několik měsíců jsem měla nedokouřenou krabičku ve stole a už nikdy jsem si nezapálila. Chce to rozhodnutí.

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem nekuřák. Manžel kouřil, ale jak začaly přestal. Z ničeho nic, naráz, a už si nikdy nezapálil. Říkal: Jsem člověk, tedy se umím ovládat. Naši synové kouří. Samozřejmě, že ne doma, starší pouze příležitostně, mladší motá cigarety stále. Kouří venku, poněvadž respektuje, že u nás se nekouří.
    Šokující ale je, že když jedu do Prostějova, tak vidím kouřit 10 děti a ženy. Pány téměř nevidím, jelikož jsou v práci. Takže: Děti kouří před školami a jinde, ženy doma, venku a i s batolaty v předzahrádkách hospod, pánové kouří doma, v práci a v předzahrádkách, kde kouř inhalují i malé děti a batolata v kočárcích. Ty mají ještě u hlavy mobilní telefon, který si tam ukládá " uspěchaná!" maminka.

    OdpovědětVymazat
  10. Oprava! Desetileté děti.

    OdpovědětVymazat
  11. Co k tomu říci? Jsme nekuřácká rodina-odjakživa. Jen jsem cigarety prodávala a přitom přemlouvala lidi, aby nekouřili. Zbytečně. Nekouří ani synové, ani snachy. Nechala jsem je to včas zkusit před námi, nechutnalo jim to a ještě to "stálo" peníze, takže i ženy si našli nekuřačky.

    OdpovědětVymazat
  12. Jsem nekuřák....
    manžel i děti také.

    OdpovědětVymazat
  13. [9]:Jo, to máš pravdu - kouří spousty mladých  žen a to i před dětmi u kočárku ap. Tak ty děti to musí dýcht a závislost je pak hned...

    OdpovědětVymazat
  14. I já jsem na donucení mého prvního ex začala kouřit, vždy když jsem byla v jináči, tak jsem přestala, aby pak zase začala. Kouřila jsem do 45 let, pak jsem s tím najednou praštila, nekouřím tedy už 32 let, odnaučila jsem i manžela a na štěstí u nás v rodině nikdo nekouří,

    OdpovědětVymazat
  15. Jaképak donucení? Když jsem dostala jako tehdejší novomanželka pokyn pohlídej mi cigaretu, tak jsem koukala a hlídala, později jsem se dověděla, že jsem si měla potáhnout. Můj otec nekouřil, nebyla jsem zvyklá na kuřáky. Ale láska je slepá.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .