NEDOŽITÉ 80. NAROZENINY


Před 80 lety dne 16. dubna 1938 se v Brně narodil PAVEL VRBA,
básník a textař. Maturoval na strojní průmyslovce v Praze.
Pokračoval ve studiu na vysoké škole, kterou nedokončil. Od
mládí se věnoval hudbě. Hrál na housle, kytaru a klarinet
v několika kapelách. Do roku 1966 pracoval jako projektant.


Od té doby pracoval na volné noze kromě let 1992-1993. kdy
působil jako dramaturg Karlínského hudebního divadla. Napsal
2000 textů snad pro všechny významné interprety své generace.
Spolupracoval s významnými kapelami: Olympic, Blue Efect, Synkopy,
divadlem, filmem a publikoval.
Vydal sedm knih, z nichž jsem četla půvabnou knihu
" Yvetta Simonová a její osudoví muži" (1997).
Zemřel 7. 9. 2011 v Praze.

Jeho webová stránka:

Komentáře

  1. Ráda čtu memoárové a životopisné knihy.

    OdpovědětVymazat
  2. Byl potřebný pro naši kulturu, znám jeho texty i já a to už je co říct. Jen když mi je někdo připomene :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já si hned vzpomenu na Vyšehradský hřbitov, kde leží. Má hrob hned vedle Radka Pilaře, autora Rumcajse. Náhrobní deska ze světlého bíločerného kamene je "v nohách" v rohu pokryta názvy jeho písniček, což hned každého návštěvníka zaujme, protože jsou to samé známé písně.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]:Milá Hanko, díky za doplnění. To jsem nevěděla.

    OdpovědětVymazat
  5. Byl opravdu výborný textař, těch je poměrně málo.

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za připomínku tohoto vynikajícího autora písňových textů. Přehrála jsem si z jeho webu píseň Bloudím pasáží, která v naší domácnosti zněla velmi často v době dospívání starší dcery. Hned je mi o pár let méně :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .