MYŠLENKA DNE 3. 4.

Před 10 lety - dne 3. dubna 2008 zemřel český sochař
VLADIMÍR PRECLÍK, malř, řezbář a spisovatel.

Pocházel z Hradce Králové,
kde se narodil 23. 5. 1929.


Napsal tucet knih a vytvořil přes 800 soch.
Setkala jsem se s ním osobně v olomouckém
Divadle hudby a nechala si podepsat jeho
knihu " Tiše se přemisťovati".
V Bechyni je Muzeum Vladimíra Preclíka.



Nejoblíbenější citát:

"Často se stává, že si zamilujeme město,
které vešlo tiše do našeho života a my
ho pozvolna stavíme mezi městy ostatními
do popředí, aniž je třeba něčím proslavené,
aniž je v kraji důležité, aniž je ve státě
jedinečné, aniž si to nějak zaslouží.
Máme to město prostě rádi... Je to město,
ve kterém jsme si odřeli poprvé koleno
nebo poznali sílu stříbrného větru,
dostali u tabule výhrůžnou čtyřku z matiky,
a odtud jsme vyšli posléze do velkého světa.
Nemusím zdůrazňovat, že tím městem
nemusí být vůbec město rodné."



Tímto městem je pro mne

PÍSEK

Komentáře

  1. Také mám rodné místo zcela jinde a přitom se zase cítím víc Zábřežačkou, protože jsem tady vlastně prožila -zatím- 70 let, jinak jsem docela pendlovala po různých místech a také mám ráda Černovice u Tábora, kde jsem sice byla v Dětském domově, ale díky jedné paní učitelce ve mně zůstala vzpomínka na dlouhá léta.

    OdpovědětVymazat
  2. Citát mi vehnal slzičku do oka.Mám taková dvě města.Na obě mám krásné vzpomínky.Tady bydlím skoro 50 let,ale není to město mého srdce.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .