ROZBITÉ BRÝLE

Dnešní den po poledni jsem se vydala do Zdravotnické
prodejny pro dia boty a další potřeby. Byl šíleně ledový
vítr, který fučel ze všech stran. Při cestě zpět k nádraží
jsem se zastavila v D dobrůtkách pro chleba a ovesné
vločky pro sousedku. Jak jsem přišla do obchodu, tak jsem
nic neviděla, protože jsem měla zamlžené brýle. Když
jsem si chtěla skla od brýlí otřít, zůstalo mi sklo v ruce.



A nastal problém. Bez brýlí skoro nic nevidím a tak jsem
se vypotácela na parkoviště u pošty a jala se "hledat"
nějaký taxík. Jenže stály tam pouze vozy drahých taxíků.
Najednou jsem uviděla přijíždět zasněžené auto a protože
To bylo taky taxi, zeptala jsem se řidiče, zda by mne
nedovezl do blízkého okolí. On řekl, že není místní, ale
pokud ho budu navigovat, že ano. Ohromná ochota a
noblesní chování. Dokonce mi pomohl do vozu a při
vystupování z vozu taky. Něco, co u olomouckých řidičů
není. Prý přijel z Bruntálu. Asi jsem vypadala zděšeně,
že se mne ujal. Doma jsem vyhledala další brýle, které
nejsou funkční a budu čekat do začátku března, kdy
jsem objednána na oční. Ušla jsem pouze 1000 m.


Komentáře

  1. Mrazivé počasí mění nejen pochody v těle lidí, ale mnohdy i věcí. Obruba se třeba roztáhla, sklo vypadlo. Když si uvědomím, že moje brýle na čtení mám napsané ještě z doby, kdy jsem byla v pracovním procesu, nepoužívám je denně, mám je do kabelky na cesty k lékaři, za kulturou apod. V kuchyni mám další brýle, které jsou stále používám.
    Možná, že by to sklo tam vsadil optik,
    a moc velké peníze by za službu nepožadoval. Dříve se upravovaly brýle za ušima zcela zdarma, při vypadlém šroubku to také někdo dal zdarma nový.
    Teď se za všechno platí. Třeba ještě i dnes existuje nějaká pohádková optika s pohádkovou babičkou či dědečkem.
    Ona ochota se i jim vyplatí, protože lidé se k nim s důvěrou budou vracet.

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně stejně jsem dopadla před lety.

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, myslím že s vypadlým sklem si porad v optice a hned. To se obvykle dělá na počkání a budou rádi, když se u nich chytíš a příště v nesnázích zase přijdeš. A je to rychle a skoro zadarmo

    OdpovědětVymazat
  4. Za nový šroubek jsem kdysi platila 5,-Kč. Nyní už nevím, je to dost dlouho, kdy jsem si další brýle za 2000 (a to byla zlevněná obruba) pořizovala.  Je to smůla, když je člověk na něčem závislý a pak o to přijde, že? Asi je nutné mít rezervní, když už je tak zhoršené vidění.

    OdpovědětVymazat
  5. Taky mám dobré zkušenosti s drobnými opravami brýlí. Chtěla jsem poradit, ale už mne předešli jiní - vlastně jiné ženy.

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem potěšena, že jsi v takové situaci Hanič natrefila na ochotného člověka. Doufám, že havárie s brýlemi se brzo vyřeší.

    OdpovědětVymazat
  7. Dobří lidé ještě existují, to je dobře, ne?

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem měl dvoje brýle, jedny multifokální a druhé levnější na čtení. A ty druhé jsem ztratil, zřejmě mně vypadly z napůl otevřené tašky. A teď už si musím dávat velký pozor, abych nepřišel o první, bez nich (se 3 dioptriemi) bych večer v umělém světle byl ztracený.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]:Ještě když jsem chodila do práce, tak jsem si pořídila multifokální brýle, ale  brzy jsem jejich výhody opustila, protože zejména  po schodech jsem se s nimi nenaučila chodit a často jsem padala.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .