DUSÍM SE

Od podzimu bydlí v přízemí soused, který velice
kouří. Několik dnů už nemohu spát, protože se dusím.


Dnes odpoledne jsem u něj zazvonila, abych se s ním
nějak domluvila, aby chodil kouřit na balkon nebo
na dvůr. Tvrdil, že nekouří tabákové cigarety, pouze
elektronické. Ovšem když otevřel tak se na mne
vyvalil kouř jak z nejhorší hospodské putyky. Bohužel
vím, že kuřáci jsou bezohlední. Budu muset hledat asi
jiný byt, protože zřejmě kouří i v noci a smrad z cigaret
se valí do mého bytu asi přes světlík, wc apod. Každou
noc mám asmatický záchvat a dusím se. Máte někdo
nějakou zkušenost s čističkami vzduchu? Funguje to?
Můj byteček má rozlohu 16 m2.
Když jsem se sem nastěhovala, nikdo v bytech nekouřil.
Jen loni se přistěhovalo několik nepřizpůsobivých
nájemníků, kteří jsou toho názoru, že když si platí nájem,
tak si v bytě mohou dělat cokoliv.

Komentáře

  1. Haničko, nemohou. Ty máš právo na čistgý vzduch a klidně si stěžuj u majitele domu, je to omezovaní osobní svobody. Měli by vyvěsit zákaz kouření v bytech, vlastně v celém domě. Dát to  jako podmínku. Mohla bys v tom případě odmítnout platit nájem. Soudní jednání by majitel případně prohrál.

    OdpovědětVymazat
  2. Můj názor jako nekuřáka: Dávno tomu jsem kouřila a naštěstí mi kouř nevadí. Ale ta poslední věta asi není o kouření. Přece pokud někdo ve svém bytě kouří, to neznamená, že je nepřizpůsobivý. Podle mého tedy. A napsat, že mohou dělat cokoliv... tak já to chápu, že nemohou rušit noční klid po 22. hodně, co ještě? Ale jsem ráda, že už nekouřím. Nesmět si ani ve vlastním bytě zakouřit, to by mi fakt vadilo, tím tě nechci urazit. Vím o lidech, kteří svým spolubydlícím dělají "peklo", ale kouření je něco jiného. Pardon. :-))

    OdpovědětVymazat
  3. [2]:Milá Hanko, taky jsem před vice jak 14 lety kouřila, jenře možná poradíš, co dělat, abych se nedusila kouřem, který jde nahoru z bytu kuřáka do bytu nekuřáka. Aspoň když se zadusím, budou mít o jeden byt navíc.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]:Nejdříve musím napsat, že to nemyslím zle, nejsem zlomyslná. Ale pokud jsi kouřila, zkus pochopit nynější kuřáky, já to tak dělám, každého věc, pokud kouří. Toho člověka těžko přesvědčíš, že on kvůli tobě skončí s kouřením. A kouř podle fyzikálních zákonů stoupá vzhůru, tedy pokud vítr to nezavane jinam. Já to ale řeknu jinak: Bydlíš v domě, kde je hodně bytových jednotek. Já neznám toho člověka a nemám zájem ho hájit. Ovšem třeba ho "přestěhujete" jinam, nastěhuje se jiný a může být ještě horší. To bys koukala, čeho jsou  někdy spolubydlící  schopni. Nade mnou je byt, kde se během roku střídají 2-3 nájemníci. Zlatí kuřáci, pokud jsou slušní a klidní. :-))

    OdpovědětVymazat
  5. Ten kuřák si ve svém bytě opravdu může dělat co chce. Něco jiného by bylo, pokud by vám házel "vajgly" na balkon a podobně. Některé situace prostě řešení nemají.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Řešení se najít musí. Je-li tam více bytů a ty požádáš o nápravu na správě domu, budou o tom vědět a možná dokážou přestěhovat tebe nebo toho obtěžovatele jinam. Zdraví je přednější a nespolíhej na čističku vzduchu, tak kouř neodkloní a není řešením. Neumím poradit, poukaž na to na správě domu. Kdoví, třeba kuřák je neplatičem a měli by na něho páku

    OdpovědětVymazat
  7. Zde je každá rada drahá, nejlepší je obrátit se pro radu na odborníka. Buď na majitele domu, nebo na právníka. Ovšem nepředpokládám úspěch. Nechci se nikoho dotknout, ale v době vlastního kouření si mnohý neuvědomují,že to někomu může vadit. No a naopak odnaučení kuřácí se zase prokazují tím, jak jim cigaretový dým abnormálně vadí.
    Zajít se domluvit s nájemníkem,byla myslím Haničko velká chyba. Lidé jsou různí, to já bych si spíš zašla jak jsem výše uvedla za vlastníkem domu, či právníkem. Dát najevo, že máš k něčemu výhradu se ne vždy setká s pochopením.[4]: Souhlasím s Hankou- "zlatí kuřáci", opravdu existují horší spolunájemníci a to je potom teprve peklo. Funkci čističky vzduchu v bytě,její účinek bych si také ověřila dotazem v okolí a dobře i na blogu.
    Vím, nepotěšila jsem tě Hani, nechtěla bych mět takového souseda.[6]: Pokud by byl neplatičem, stačí se domluvit na splátkovém kalendáři. Dnes Kitty při nadbytku bytů nemá nikdo zájem zbavit se nájemníka, to by musel vyvádět větší kousky, než "jen" pokuřovat si ve svém bytě. Bohužel, takový je stav.

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Vajgly na balkon, důvod k vystěhování, né. Nad dcerou bydlící starší paní,silná kuřačka,odhazovala běžně vajgly směr pod balkon na trávník. Jednou takový vajgl, nedohašený padl na balkon dceři, kde větrala deku,ta začala hořet.Omluva,ta se nekonala jen odfrknutí, že na balkon si nemá dcera nic věšet, má tam sedět a mít kytičky. Dcera té paní je právnička ...

    OdpovědětVymazat
  9. [7]:Ráda čtu názory jiných a je tu vidět, že reálnější pohled na věc má ten, kdo bydlí v nájemním domě než ten, kdo v domku na vesnici, ten o tom má mlhavou představu. Tady je podle mne třeba hlavně se "uklidnit", vše promyslet a žádná hurá akce. Už ten článek je napsán pod vlivem emocí - "kouř jak z nejhorší hospodské putyky". Tak to je každého věc, tedy můj názor, jak mu to v bytě voní, beru to tak, že nikomu nechodím "čuchat" do bytu. ... Pak že se přistěhovalo "několik nepřizpůsobivých nájemníků, kteří si myslí, že mohou dělat cokoliv". Pokud tedy bereme kuřáka jako nepřizpůsobivého, tak těch je v republice asi polovina. Jako nepřizpůsobivý není přece ten, kdo kouří, ale kdo narušuje bydlení hlukem, špínou, je agresivní atd. Mluvím ze zkušenosti dlouholetého bydlení ve svém bytě. Jsem ráda za silného kuřáka vedle v garsonce, protože je to slušný člověk. A taky že kouří, to musí být hned neplatič? Já tam toho vašeho neznám, ale jen tak to plácnout, že když kouří, už uvažujeme o splátkovém kalendáři? ... Možná ten muž dole (kuřák) je postarší, neznám jeho věk, možná je sám, je mu smutno, nemusí být zdravý a ta cigareta je něco, co mu pomáhá. Možná ani nemůže chodit někam za barák a tam si zakouřit. Možná ho bolí nohy. To zde není zmíněno. ... A pak ty rady typu, možná by tě přestěhovali... Tohle se dobře radí od stolu, když se mě to netýká. Dovedeš si představit, že máš v bytě vše na míru a uspořádáno a kdo by tě stěhoval? Přestěhuješ se jinam a zjistíš, že lituješ, že je to tam ještě horší. Souhlasím s Fukčárinkou, že pak nejhorší jsou odnaučení kuřáci, na to si sama dávám pozor, jak ti pak dovedou kritizovat a moralizovat, ovšem v době jejich kouření to bylo OK. :-)))

    OdpovědětVymazat
  10. [9]:
    Nejde jen o smrad, ale dusím se. Pokud jsi někdy zažila stmatický záchvat, tak pochopíš.Zatím hledám, kam se přestěhovat.
    Kdybych bydlela vedle v bytě, tak to nevadí, ale kouř stoupá vzhůru a zřejmě někudy uniká do mého bytu.Vložila jsem do zařízení taky dost peněz a už jsem si zvykla. Samozřejmě i kolem mne je plno takových lidí, kteří z toho mají ohromnou radost, zejména když se střídají sanitky, které mne vozí pod kyslík do špitálu. Oj to je vzrůšo. Každopádně se tam něco děje. Sám soused určitě není, chodí za ním plno kamarádů.

    OdpovědětVymazat
  11. Snažím se tě pochopit, i když astma nemám, naštěstí. Většina lidí má nějakou chorobu, která ho provází celý život nebo většinu života, nějaký problém, který jim znepříjemňuje život. Znám pár lidí, co astma mají, i syn od kolegyně, má 19 a nosí nějaké "foukátko". Možná jsi astma měla už před nastěhováním sem a tak jsi jistě počítala, jak to bude, že to prostě občas "přijde".
    K tomu stěhování - je třeba to pořádně zvážit, jistě chápeš, že nejde jen o přenesení věcí, také asi předtím vymaluješ nebo budou jakési, třeba menší opravy nebo úpravy. To chce lidi na to. Pak jak jsem už psala, některé tvé dosavadní vybavení nemusí pasovat. Ale hlavně - ne každá změna je k lepšímu. Jednak sis zvykla a opravdu po čase můžeš přijít na to, že ten přesun byl zbytečný, že na původním bytě bylo lépe. To mi řeklo pár lidí. I v jiném bytě může časem být problém s někým, kdo kouří. A k tomu sousedovi, že tam chodí plno kamarádů. To bych mu nevyčítala, je dobře, že má přátele, možná blízkou rodinu nemá a je rád, že za ním někdo přijde. Určitě i ty jsi ráda, když máš návštěvy, však je občas vidíme na blogu. Přeji ti, aby tvé rozhodnutí bylo hlavně správné. :-)

    OdpovědětVymazat
  12. [11]:Nikomu nic nevyčítám a každému přeji jen to nejlepší.Jen jsem si přála ještě žít a ne jít pod kytičky dříve než je nutné.Když to nepůjde vyřešit tak to vzdám, ale na můj vkus už mám toho trápení příliš.

    OdpovědětVymazat
  13. Libuše Rusková16. února 2018 v 14:04

    Haničko, vždyť v našem domě je zakázáno kouřit. Myslím, že by stačilo postěžovat si na bytový úřad. Za zkoušku nic nedáš a myslím, že se každý bydlící musí chovat tak, aby neobtěžoval svým chováním ostatní nájemníky. A kouř v bytě je závažná záležitost zdraví škodlivá, které by Tě museli zbavit.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: ZÁKÁZÁNO KOUŘI! Pokud je tomu tak, mění to situaci!!!

    OdpovědětVymazat
  15. [13]:Libuško, to asi platilo jen do určité doby, protože už přestaly chodit ven kouřit i ty nájemnice, které to dříve dělaly, protože když kouří noví přestěhovalci v bytech, budou taky. Po neděli půjdu na správu bytů, ať mi zazdí všechny škvíry. Je mi neskonale zle.

    OdpovědětVymazat
  16. [2]: Hanko, ty asi netušíš, co je to mít nemoc jménem astma. To nejsou jen dusivé podněty zvenčí, ale také stres z nespokojenosti, že někdo dělá něco, co mi škodí. I z toho, že Hanička neví jak si pomoci. Takže nerozebírej svobodu kuřáků a spíš bych čekala konstruktivní radu. Zřejmě Haniččinu situaci zblízka znáš, že se tak vyjadřuješ!

    OdpovědětVymazat
  17. [16]:Hele, Kitty, divím se, že mi tady věnuješ necelé tři řádky svých mouder. Já na tvůj blog nepíšu a ty se nestarej, co píšu já. Mám svůj rozum a tady jsem napsala jasně, jak to vidím. Své konstruktivní rady si nech. :-))

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Já jen vidím, jak se Hanička potýká s různými neduhy a ty jí energie nepřidáváš. A veškerá podpora jde vniveč, když jí svým škrdláním usáváš energii.
    Kam psát si určuju sama a jak psát, hodnotím abych neprudila

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .