UŽ JEN 85

ANO

DNŮ ZBÝVÁ DO KONCE ROKU 2017.
TEDY OD 7. 10. do SILVESTRA.

Rozhodla jsem se před několika dny, že se budu řídit
moudrem od J. W. Goethe.

DNY RADOSTI
" Měli bychom každý den
slyšet aspoň malou písničku,
přečíst dobrou báseň,
vidět krásný obraz,
a je-li to možné
promluvit
několik rozumných slov."



Básník , prozaik a překladatel Zdeněk JANÍK
má dnes 94. narozeniny, protože se narodil
7. října 1923 v Brně.

Více o něm:
T.č. je v nemocnici.

Zdeněk Janík

ZIMNÍ SLUNOVRAT


Dokud nám srdce vypráví o světě
nepřišly ještě poslední dny
Náš sen jen zprůsvitněl
a možná zbělel vlas
a síly ubylo
a trochu zesláb hlas
Dokud nám v očích však
každý den rozkvete
nepřišel ještě zaklepat čas
aby nám připomněl co bylo nebylo
a řek nám tak už pojď
a nech tu cos měl rád
Ještě nás čeká
náš zimní slunovrat
kdy vzdát se byl by hřích
Náš sen snad zprůsvitněl
a možná zbělel vlas
a síly ubylo
a trochu zesláb hlas
Ještě však nepřišel
zaklepat veslař čas
že venku čeká už
poslední loď
odkud už není víc
naděje na návrat
Dnes ještě můžeme
smát se a radovat
ještě nás čeká
náš zimní slunovrat
kdy vzdát se byl by hřích
Dokud nám srdce vypráví o světě
a v noci probouzí slunečné mladé sny
nepřišly ještě
poslední dny



Milému oslavenci srdečně blahopřeji!


Komentáře

  1. Bohužel to stále blbne. Nevím, zda taky ostatním, ale něco se děje. Mág si s tím taky neví rady. Nabyl dojmu, že je to možná tím, aby mne natolik otrávili, že přestanu doplňovat blog. Tak nevím.

    OdpovědětVymazat
  2. Báseň o zimním slunovratu je o životě, skutečná, přítomná, jako život sám.
    Básníkovi, k jeho úžasnému výročí lze popřát štěstí a zdraví.
    Při čtení z Písku se mi ukázaly básně, které jsem si mohla přečíst, takže u mě dobrý. A to se mi počítač dost často vypíná a není připojen k síti.

    OdpovědětVymazat
  3. Už je to v pořádku a klidné. Jen jsem tiše vzdechla, jak je báseň krásná a moudrá. Autorovi přeju pořád tolik krásných myšlenek a do dalších let - sílu, naději a lásku. Všechno nejlepší - je fajn, že zde máme i odkaz na životopis a jeho dílo. Hladí po duši :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Klobouk dolů před dosaženým věkem i krásnými verši.
    Nenech se otrávit,Hani,  ono to někdy nejde, ale spraví se to.

    OdpovědětVymazat
  5. Tedy, skláním se, na ta léta vypadá pan básník skvěle, báseň je taky nádherná. Jo, mně taky blbne poslední dny blog.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .