UŽ JEN 63

ANO


DNÍ ZBÝVÁ DO KONCE ROKU.
TEDY OD 29. 10. DO SILVESTRA.

Rozhodla jsem se před NĚKOLIKA dny, že se budu řídit
moudrem od J. W. Goethe.


DNY RADOSTI

" Měli bychom každý den
slyšet aspoň malou písničku,
přečíst dobrou báseň,
vidět krásný obraz,
a je-li to možné
promluvit
několik rozumných slov."



SKONČIL LETNÍ ČAS.
KUPODIVU JSEM SE PROBUDILA
VE 2:30 a v TV 1
BĚŽEL POŘAD "NA FORBINÉ".
PROTOŽE JSEM ČEKALA
NA BYDLENÍ JE HRA
MUSÍM ČEKAT ONU HODINU,
abych se dočkala 3:05 hodin.
Ve 3 hodiny posunete ručičky zpět na 2.
Poprvé v životě jsem byla přítomna ve stavu
bdělém změny času z letního
na zimní neboli standardní.

Čas na kávu a nedělní rozjímání!


ODMĚŘOVÁNÍ ČASU

Ptal jsem se stromů kolik právě bije
a listí zašeptalo " Už je čas"
Pod mými okny zjihla poezie
o lásku dražší chudší o úžas

Najednou hlína ve mně vzepjala se
ač zpátky musela už bez křídel
Padala vzlétala a potom zase
padala aniž jsem ji uviděl

Přál jsem si ticho ale ono znělo
jak slza když se tříští o kámen
Chvělo se ale vůbec nevědělo
kudy se chodí špatným koncem ven
Pode mnou znovu prostřela se jemně
ne pouhá hlína ale pevná země

Zbyněk Šiška

(ze sbírky: Sonety. Olomouc 2004. S.70)

Ilustrace: Kopera (z netu)


Před 10 lety - dne 29. října 2007
zemřela Jarmila LOUKOTKOVÁ,
česká spisovatelka (* 1923)



" Lidé často soudí druhé lidi podle toho,
jestli čtou a to já nechápu. Proč se
neposuzují třeba podle toho, jestli
plavou kraula nebo jestli rádi romadúr?"



PAT a MAT na Moravě


Dnes v 15 hodin se koná v Domě kultury
ve Šternberku


Komentáře

  1. Odměřování času je přesně umístěná půvabná, všeříkající báseň. Naše časy jsou odměřené počtem dechů, my si také určujeme čas, a v tom všelikém propletenci se snažíme orientovat.
    Doufejme, že nahlášená vichřice nám nenadělá škody.

    OdpovědětVymazat
  2. Přemýšlím, co je krásnější: báseň Z. Šišky nebo ilustrace od Kopery.
    Slova paní Loukotkové mne překvapila. Lidé, kteří čtou, mají určitě větší rozhled a snad získají i něco navíc, což se při pojídání romadúrů určitě nestává :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Spisovatelku p. Loukotkovou znám, ale četla jsem od ní "jen" - Není římského lidu. Tu knihu mám i doma v knihovně. S jejím citátem souhlasím. Sama jsem toho přečetla dost, ale zdá se, že lidé čtou teď v globálu méně, než dříve. Jenže svět se mění a každý má jiné priority. Poznala jsem totiž pár lidí, o nichž vím, že sice nečtou, ale rozhled určitě mají, oni totiž nečtou klasické knihy, ale svůj rozhled získávají na netu, navíc jsou dobří ve svých oborech. A tady vidím smysl citátu J. L. Pokud potřebuji dobrého fachmana, třeba elektrikáře, zedníka ..., v tu chvíli je mi  jedno, že nepřečetl všech pět dílů F. L. Věka jako já, protože já si takové práce se znalostí např. Jiráskova díla neudělám. Jiráska jsem použila čistě náhodou, podstata je však stejná. A jestliže p. Loukotková zařadila do svého citátu nebo myšlenky pojídání romadůru, je vidět, že měla smysl pro humor. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Hanko, máte pravdu. I já jsem četla Jiráska, dá se říci, že celého a nejen jeho, ale i jiné klasiky, hřebík si sice zatluču, ledaco udělám, ale odbornou práci ráda přenechám řemneslníkům a mají můj obdiv.

    OdpovědětVymazat
  5. Haničko, moc hezké verše a k tomu číslo 63. Ten čas opravdu letí.

    OdpovědětVymazat
  6. Opět krásná a tématicky zařazená báseň. Paní Loukotkovou mám moc ráda a mám minimálně dva knihy ve své knihovně.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .