UŽ JEN 98

ANO



KONČÍ ROK 2017.


Tato doba potrvá od 24. září do 31. prosince.


DNY RADOSTI

" Měli bychom každý den
slyšet aspoň malou písničku,
přečíst dobrou báseň,
vidět krásný obraz,
a je-li to možné
promluvit
několik rozumných slov."
J.W.Goethe


Mokré ráno a přesto jsem si vyšla nakoupit.
Chtěla jsem spatřit velký ořech, jehož větve sahaly
až na pěšinku kudy chodím zkratkou z obchodu.
Minulou neděli jsem si tam nasbírala přes kilo
ořechů a doufám, že nejinak tomu bude i dnes.
Vzpomenula jsem si i na poutavý obraz
Dušana Topolského



Ořechový olej

Bohužel pod stromem byla veliká louže, ale žádný spadlý ořech.

TICHÁ POUŤ

Svou zemi poznáš nejlíp chůzí
tím krokoměrem poutníků
Slyšíš ji zpívat po haluzi
cítíš ji v každém dotyku

A víš proč žhne tě pod chodidly
ta z jejich nejkrušnějších cest
ta po níž zmizelými sídly
kráčíš do hájemství hvězd

Zbývá ti ještě přejít horu
sotva však staneš na obzoru
vidíš že vlastně vrátil ses
Louka hned všemi zvonky zvoní
jako bys tu byl jenom pro ni
a v očích se ti třpytí jez

Zbyněk Šiška

(ze sbírky SONETY. Olomouc 2004. S.31)


Celkem jsem ráno ušla 1 300 m.

A poslechla jsem si písničku: R.Dragouna ZDROJ


Nakoukněte taky do včerejšího dne:

Komentáře

  1. Velmi by mne zajímalo, proč je reklama uprostřed textu mého článku a článek už nepokračuje. Nevíte někdo čím to je?

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:To nevím Hani,chválím 4 body moudra, co bycHom měli každý den. Všechny body plním - píseň, báseň, tu když nepřečtu, tak si aspoň pár větami připomenu byť jen občas ty, které jsem učila děti v MŠ. Obrazy mám krásné doma, ale rozumná slova pronést! Ouha, naše generace má "moudrost" v pronášení slov spousty, ale vyznějí "moudře" pro naše okolí.

    OdpovědětVymazat
  3. Ta každodenní moudra jsou opravdu moudrá, ale ne každý den vidím nějaký pěkný obraz. Leda tak někde v televizi nebo v novinách, ale to se snad taky počítá, ne?

    OdpovědětVymazat
  4. [3]:Milá Ježurko, já to neberu tak, že bych musela jít někam do galerie. U mne stačí podívat se i na vlastní zeď nebo u sousedky, někdy taky na internetu atp.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .