UŽ JEN 96

ANO, UŽ JE

DNŮ do konce roku 2017.

TATO DOBA POTRVÁ OD 26. ZÁŘÍ DO SILVESTRA.
Chci ji prožít jako

DNY RADOSTI



" Měli bychom každý den
slyšet aspoň malou písničku,
přečíst dobrou báseň,
vidět krásný obraz,
a je-li to možné
promluvit
několik rozumných slov."

J.W.Goethe



Předně posílám radůstku Ježurce.


PODZIMNÍ

Každý den o kapku dřív
stahuje roletu stmívání
a holé plásty polí
přikrývá obvazy mlhy
Klínovým písmem
ptačích hejn
posílá varování
střapatým kytkám za ploty
a větvím obtěžkaných zráním



Korálky jeřabin
šperkuje róbu pestrou
s parfémem tlení
pro větrné disko
A bledé slunce
už ani neuzvedne
číši s podzimním koktejlem
po kterém se točí hlava

Hanka Hosnedlová

(Z knihy Básníci nad soutokem. Praha 2012. S. 54.)

Ráno jsem se dopajdala do obchodu pro ovoce a žitný chléb.
Potkala jsem jednoho fotoreportéra, který fotil kostel
Církve husitské pro jakousi knihu a taky pizerii u Jána.
Šla jsem zpět co noha nohu mine, protože bolela jak
čert, ale občas je nutno překonat sama sebe.
Ušla jsem 1 300 m.
Zítra budu mít náročný den, protože se musím
přemístit za Maruškou na masáž. Nerada bych
utrácela stovku za taxíka.



Podzim Marie Kostohryzové


Komentáře

  1. Ať se Ti to přání radostných dnů splní! Já spíš vnímám, jak se blíží Vánoce.

    OdpovědětVymazat
  2. Setkala jsem se s názorem psychologa, že si nelze poručit být šťastný. Můžeme si zpívat písničky, snažit se být veselí a optimističtí, ale uměle nelze udržet "veselí". Ale veselá mysl, půl zdraví, uvidíme, zda se to podaří. Hlavně neztrácet smysl pro humor a nadhled. Být " velkorysí".

    OdpovědětVymazat
  3. [2]:To je fakt, že si nelze poručit, ale to moudro od J.W. Goethe opravdu pomáhá. Odpoutá člověka od bolestí, trochu na vše zapomene. Dokáže vnímání krásy i pěkné melodie myslet na něco jiného a neutápět se v bolesti, na kterou nejsou léky.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]:Ahoj Jirko, Vánoce jsou až za 86 dnů. Což je tak akorát vhodný čas přemýšlet nad dárky. Mne spíše děsí zima, led a sníh.

    OdpovědětVymazat
  5. Ten obraz podzimu je nádherný. Ale lituji té tvé stál= bolesti.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .