UŽ JEN 92

ANO UŽ



DNŮ DO KONCE ROKU 2017.
TENTO ČAS POTRVÁ OD 30. ZÁŘÍ DO SILVESTRA.

Snažím se prožít tuto dobu v radosti a pohodě,
řídíce se moudrem od J.W. Goethe.



DNY RADOSTI

" Měli bychom každý den
slyšet aspoň malou písničku,
přečíst dobrou báseň,
vidět krásný obraz,
a je-li to možné
promluvit
několik rozumných slov."



SETKÁNÍ S RICHARDEM WEINEREM


Na pietním hřbitově u sv. Trojice
podzimní listí tiše šelestí,
křtitel moderní české poezie
Richard Weiner tiše vzpomíná
na pařížské noci Guillauma Apollinaira.


Naproti městskému ostrovu
pod stínem kadeřavých vlasů vrb
svěsila křídla sněhobílá labuť.
Jakoby se zastavil čas
mezi Pískem, Paříží a Prahou,
není včera ani zítra,
básníkův hlas tu zní napořád.

Bohumil Ždichynec

(ze sbírky Hamlet v tekuté podobě. Praha 2017. S.55)



Dnešní sobotní ráno, krátce po osmé hodině jsme byly domluveny
s Liběnkou, že se podíváme do tržnice. Výluková tramvaj jela
až na místo. Bylo tam plno lidí. Kromě cuket, dýně a mečíků
jsem objevila gladioly, které jsem slíbila jedné Lidušce.



A taky ježky, zřejmě jako dekoraci na zahradu.
Vzpomenula jsem si na Ježurku a ježurky vyfotila.

Ušla jsem pěšky 1 500 m.


Mečíky a gladioly


Oranž gladioly pro paní Smrčkovou

Komentáře

  1. Stále se to nezlepšilo. Gladioly a ježci nejsou vidět.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásní ježci, ještě že nejsou pohřbeni. Díky, Otavínko.

    OdpovědětVymazat
  3. Už vidím vše - krásnou ale smutnou báseň pana Ždichynce, mečíky (to je jiný název pro gladioly) i ježečky. Díky za další krásu.

    OdpovědětVymazat
  4. Bílé mečíky-gladioly jsem měla ve svatební kytici v září r.1961 (růže zahradník nesehnal, ale stejně byly krásné i ty mečíky.)

    OdpovědětVymazat
  5. [4]:Ke 40 tinám jsem dostala 40 gladiol v práci a to všech barev. Mám je ráda. Paní Lidunka, která má přes devadesát let se zmínila, že je měla na zahrádce a oranžové má moc ráda. Na její svátek lilo a tak jsem pro ně na tržnici šla až dnes. Měla velikánskou radost.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .