DELIKATESNÍ ZELENINKA

Včera večer mi Liběnka přinesla nádhernou a právě
utrženou cuketku. Vypadala velice slibně a časem
dodám i fotku, jenže protože mám jiný počítač, dosud
jsem nepřišla na to, jak z fotoaparátu přemístím snímky
do počítače.


Dnešní oběd byl bezmasý, ale moc dobrý. Dvě brambory,
dvě mrkve a 400 g cukety jsem si omyla a oloupala. Pak
jsem je škrabkou na brambory naškrabala na tenké
lupínky, lehce osolila alpskou solí a ochutila mletým
kmínem. Na pánvičku jsem dala krapet vody a když
začala vřít, tak jsem do ní nasypala lupínky z výše
jmenované zeleniny. Udělala jsem ji během 10 minut
na alt dente a na talíři jsem ji pokapala olejem ostropestřec
mariánský a proložila plátky Lučiny o váze 62 g. Bylo to
moc dobré. Jsem ráda, že mám zase další dobrůtku
na výběr.

Komentáře

  1. Mohlo to být opravdu dobré. My jsme měli dušenou kedlubnu s mrkví na kyselkavo k bramborám a plátku sekané.

    OdpovědětVymazat
  2. cuketa je dobrá grilovaná, obalovaná jako řízek a vynikající je bramborák, půl brambor a půl cukety.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]:Ano, cuketa se dá dělat na sto způsobů a děckám jsem jí dělávala obalenou ve vajíčku, osmaženou a omoučněnou v cukru. Moc jim to chutnalo. Jenže já nesmím ani smažené, tedy ani řízek či bramborák. Potvora Slinivka mi to nedovolí.Takže z toho možného a taky, že ze zeleniny smím beztrestně pouze mrkev, cuketu, dýni a brambor, je to moc dobré.

    OdpovědětVymazat
  4. Když už je člověk zdravotně omezen ve výběru potravin, je dobré, když si dokáže na něčem pochutnat. Zdraví lidé o tomto problému neví, a netuší jak jsou šťastni, že mohou jíst všechno.
    Také mám ráda dušenou mrkev, vřený brambor, nejraději na loupačku. Cuketa se u nás neujala.

    OdpovědětVymazat
  5. Dostala jsem včera cuketu od dcery a tak zítra upeču cuketový hrnkový koláč:
    Za odměrku slouží čtvrtlitrový hrnek.
    2 hrnky polohrubé mouky, 1 hrnek cukru krupice, půl hrnku oleje, 4 vejce, 2 vrchovaté lžíce kakaa, 1 prášek do pečiva a cuketa, rovnající se obsahem 2 hrnkům.
    Cuketu nastrouháme a ze všech grediencí
    umícháme těsto, které nalijeme na velký plech a upečeme. Po upečení můžeme ozdobit polevou.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .