MODLITBA FRANTIŠKA Z ASSISI



František Serafinský


Pane, ať jsi stéblo trávy nebo obyčejný list.
Prosím, dej, ať aspoň trochu umím ve tvých vzkazech číst.
Prosím, dej, ať řeči stromů aspoň trochu rozumím.
Ať vědí, že se učím a že nic neumím.
Dej, ať zlomím svoji pýchu, dej mi hledat pokoru.
Když se trápím zbytečnostmi, ať pohlédnu nahoru.
Ať mi stačí dohlédnout na obzor, který jsi mi dal.
Ať se smířím se vším, co jsi mi kdy vzal.
A dej mi sílu snášet pokorně, co změnit nemám sil.
Odvahu, abych to, nač stačím na tomhle světě pozměnil.
A taky prostý rozum, který vždycky správně rozezná,
co se změnit nedá a co se změnit dá.

Přeložil JAN SKÁCEL



Narozen 7. 2. 1922 Vnorovy
Zemřel 7. 11. 1989 Brno

 Krásně zazpívali Ulrichovi: Najdete na YouTube.



Ing. Petr Šafránek
Narozen 7. 2.

Narozeniny má taky dvorní básník blogu Otavínka"
Petr Šafránek, který měl svůj blog plný nádherné poezie.

A taky se blíže znal s Janem Skácelem.

Básníkovi Petru Š. přeji zdraví, štěstí
a trvalou přízeň Múz.



S básníkem Janem Skácelem jsem se potkala na podzim
1964 ve vinárně U Jakuba v Brně, kde jsme byly
s Libou Maryškovou. Básník nám napsal básničku.
Ráno rozsvítím svíčičku na jeho památku.

Komentáře

  1. Haničko, krásně jsi mne naladila ke spaní. Jak je možno zazpívat motlitbu předvedli Hana a Petr. Video krásně nahrané i nazpívané. Díky. Panu Petrovi Šafránkovi přeji totéž, co ty. Dobrou noc pro dnešek.

    OdpovědětVymazat
  2. Ani já ještě nespím, ač jsem už na půli cesty.
    Tuším, že ti tato modlitba často pomáhá, když jsou tvé potíže příliš veliké. Napíšu si ji taky na viditelná místa, aby ji vídal i můj hospodář. Jsou to užitečná a moudrá slova. Děkuji za ně
    Všem dalším vzpomenutým také gratuluji :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já bych si měla napsat na viditelné místo poslední větu modlitby.Měla bych jednodušší život.
    Přeji pěkný den :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc děkuji Otavínko, můj tatínek byl František  a tu básničku si uchovám a s básníkem Skácelem jsem se setkala v Domě umění v r.1961 nebo 2. Už přesně nevím,ale naše profesorka češtiny  Dr.Susová nám všechny tehdejší brněnské básníky a spisovatele představila a někteří dokonce byli i v naší knih.škole v hodinách literatury Pa Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Srdečná vďaka za krásne modlitbičky, veľmi ich potrebujem aj ja. Sú to aj spomienky na naše po generácie sa tradujúce meno František - želám pohodový dníček

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Tak to jsme ze stejné školy ! Také jsem měla  - dokonce za třídní- profesorku češtiny Dr. Susovou a poznala na školních besedách Jana Skácela, Oldřicha Mikuláška a další brněnské autory. Jejich verše jsou se mnou celým životem.

    OdpovědětVymazat
  7. Ta modlitba je krásná a překlad dokonalý.
    Hezky jsou skloubila vzpomínku na pana Skácela, s milým přáním k narozeninám...

    OdpovědětVymazat
  8. [6]:Milá Svatko,
    ačkoliv jsem měla taky Susku na češtinu, tak asi proto, že jsme dělali návstavbu,
    tak na besedy s brněnskými autory nebyl čas. Dostala jsem se k nim po vlastní linii. Už tenkrát jsem chodila na různé večery poezie.A tak jsem se potkala i s O. Mikuláškem.

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Otavínko,
    moc Ti děkuji za krásné přání. myslím si o Tobě, že když je Ti někdy těžko, tak to tě trochu tlačí Tvé zlaté srdíčko. Nikdy by mě nenapadlo, že něha může být i zlatá. Jestli se vejde, přidávám svou modlitbu:
    oděkováníStvořiteli
    děkuji za každý okamžik
    vím že stejně jako mravenec
    jsem nepatrnou součástí
    tvého vesmírného plánu
    trvalého koloběhu
    počátků a konců životů
    jsem dítě matky Země
    a k níž se jednou vrátím
    děkuji že mohu rozdávat lásku
    vím že bez ní není nicMěj se moc pěkně, Tví blízcí a také zejména Tvé kamarádky také. Tvůj Petřík, tedy Petr František Šafránek

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherně přeložená modlitba od Jana Skácela, četla (recitovala) jsem ji jedním dechem. A co popřát Petříkovi k jeho narozeninám? Stále tak tvůrčího ducha jak ve verších tak i ve fotografiích, stále tak príma rodinu a hlavně hodně zdravíčka!

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Svatko, maturovala jsem v r.1962 .Náš třídní učitel byl Jura a na naše roční srazy v Brně chodí ještě docent a malíř M.Štolfa.Měj se Jana Konupča

    OdpovědětVymazat
  12. To je krásný, hned se mi vybavil úžasný film František a Claire, což pojednávalo o životě Františka z Assisi a jeho lásce ke Claire, která nemohla být naplněna....

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Milá Jano, já jsem maturovala o rok dřív na osvětové nástavbě. Jura byl nezapomenutelný. A pan profesor Štolfa chodí i na naše výroční srazy v Brně. Tak jsme se dostaly od modlitby Františka z Assisi až k našim studijím vzpomínkám. Dva roky studií v Brně byly zkrátka fantastické.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]:Pravdu díš! Taky na Brno ráda vzpomínám. Co vše mě škola dala jsem poznala až mnohem později. byl to nádherný čas, na který se nezapomíná. To špatné se kamsi hluboko zasunulu a to bezvadné se občas vrací ve vzpomínkách. Byly jsme mladé, plné nadšení, lásky a setkání s krásou i poezií.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .