VERNISÁŽ VÝSTAVY VUP

Na vernisáž výstavy k 25 letům Vydavatelství Univerzity Palackého
jsem byla pozvána ředitelkou této instituce RNDr. Hanou Dzikovou.



Vstup na výstavu 2.patro muzea

Ohromně jsem si to užívala, protože jsem měla možnost po dlouhé
době vidět významné veličiny olomoucké univerzity. Taky jsem si
vyfotila řadu osobností z historie i současnosti UP.

ukázky vydaných knih

antré výstavy

historický tiskařský stroj


Výstavu zahájila ředitelka VUP, která měla na obličeji plno
modrofialových skvrn, protože týden před touto slávou se nepohodla
s koloběžkou a měla velký a jistě i bolavý pád. O tom promluvila
také, aby někdo nenabyl dojmu, že je obětí domácího násilí.

před zahájením

ředitelka Dr. Dziková


emeritní rektor Josef Jařab

Vyhotovila jsem na třicet snímků. Hlavní projev měl emeritní
rektor Josef Jařab, pak prof. PhDr. Ivo Barteček, CSc.,
PhDr. Miloš Kvapil a další. K dispozici přítomným návštěvníkům byly
dvě zajímavé publikace z produkce VUP. Poté následoval raut
v někdejší klubovně Vlastivědného muzea a já jsem si šla
do zákulisí vyfotit jubilejní dort. K chuti a pohodě muzika hrála
a břinkala. Já se podívala na dobrůtky a šla jsem pryč, aby mne
to moc nesvádělo.


Jubilejní dort


Muzika hrála, břinkala ...

Cestou na tuto jubilejní akci a zpět, kdy jsem si nakoupila,
jsem ušla 3000 m. Krátce po poledni jsme navštivily s Maruškou
kavárnu u Elviska, která tiše slavila právě 8.září
2. narozeniny od otevření. To jsme nemohly
zapomenout.

Komentáře

  1. Dnes ráno jsem slyšela v rozhlase, že UP v Olomouci slaví významné jubileum (zapomněla jsem kolikáté) a sjedou se sem významní profesoři i absolventi UP. Bude to asi velká sláva a výstava vydavatelství je zřejmě její součástí.
    Díky za fotoreportáž.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Milá Svatko, někteří absolventi se registrují u svých fakult dnes a vrcholný program má být až zítra, ale  téměř dnešní celou noc je se na co dívat. Letos univerzita slaví 450 let od založení jezuitské koleje, která byla předchůdkyní této šloly a 70 let od znovuobnovení univerzity v Olomouci. Podařilo se mi sehnat zvlášní vydání  časopisu Žurnál, které vyšlo ve 40 stránkvé publikaci a je tam plno známých osobnosti, které absolvovaly UP.
    Kromě toho probíhají v našem městě Dny evropského dědictví a tak se jednotlivé programy prolínají.Vydavatelství UP čili VUP bylo před 25 lety ediční středisko.Vydání knih objevují návštěvníci i zahraničních knižních veletrhů.

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavá výstava, opět krásný zážitek, viď?

    OdpovědětVymazat
  4. Haničko, tak jsem si prohlížela lidi na fotkách a než jsem přečetla, o koho se jedná, si říkám - tohoto člověka jsem už někdy někde viděla. Bíngo! Víš, koho jsem poznala? Emeritního rektora pana J. Jařaba, kterému dělala naše Laděnka asistentku. Moc milý člověk.

    OdpovědětVymazat
  5. UsuffmenOsces_sa Cyndi Peacock
    click here
    kizrisoper

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .