DEN FINANČNÍ GRAMOTNOSTI

Od roku 1966 - tedy padesát let je připomínán
8. září
Mezinárodní den gramotnosti.


Jde o důležitý svátek,
kdy se jedná o připomenutí toho, jak je důležité
čtení, psaní a počítání. Gramotnost je základním
kamenem inteligence národa.



V České republice je dnes GRAMOTNOST pouze
okrajovým problémem, týkající se méně než 1procenta
obyvatel. Ale výrazným problémem je
NEGRAMOTNOST FINANČNÍ, která je v ČR
i v dalších vyspělých státech Evropy, t.j.
v Anglii, Německu, Maďarsku a Polsku
56-65 procentní.




A jak to zlepšit?

Komentáře

  1. Finanční gramotnosti většinu z nás učí život. Ale není od věci, že i stát pečuje o osvětu v tomto směru. Nebo Kavárna či jiné zdroje - není potom smutných konců

    OdpovědětVymazat
  2. Až jsem se musela usmát.Přesně v té době jsem dostala první výplatu-a myslela jsem si,že jsem boháč(plat po matuře bych 960 Kčs).No,ale brzy jsem se to musela naučit.Žila jsem sama.
    Přeji krásný den,Hani.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]:Podle testů nevím skoro nic. Ale je to zajímavé a užitečné. Je nutné už od mala děti vychovávat k finančním návykům a potřebám.

    OdpovědětVymazat
  4. Zkusila jsem si test pro seniory, ale to přece člověk nemůže znát nazpaměť. Mám k tomu finančního poradce a ten mi poradil opravdu dobře. Jak známo, druhý pilíř penzijníhio připojištění se neosvědčil. Třetí pilíř je určitá jistota.

    OdpovědětVymazat
  5. Haničko, to je fakt moc důležité. Ale ještě si myslím, že tím, že někdo umí část a psát, je plně gramotný. Co ty hrubky? Ty mi vadí. A finanční gramotnost? Té se učím už od mládí, měla jsem dobrý základ v rodičích a rozdávala jsem ho dál. Tedy myslím si to.

    OdpovědětVymazat
  6. Držím se toho pořekadla- Vyskakuj do výše, jen na co stačíš. Asi tak- na co nemáš, na to si šetři. Nelíbí se mi, že na lidi všude vyskakují návrhy na půjčku. Je dost tak negramotných finančně, že řeší vše jen půjčkami a pak si naříkají.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:Milá Růži ne každý dokáže odolat. Z řady reklam na tebe vykukují nabídky půjček ze všech stran. Já když na něco nemám, tak si to nekoupím.

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem rád, že čím dál tím více roste popularita publikací o finanční gramotnosti. Bohužel přístup ministerstva způsobil to, že tu máme obrovskou část populace, která má pouze základní povědomí o financích a oblbne je první podvodníček v kvádru. Za mě osobně by lidé měli mít i povědomí o různých investicích. Do zlata, dluhopisů a tak podobně. Dříve či později to totiž bude jediná možnost, jak mít uspořené peníze na důchod.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .