ŽIVÁ KAVÁRNA


Tak jako Popelka jsem se vrátila domů pár minut před
půlnocí. Vydržela jsem v Artcentrumu od 18:30 do 23:10.


Přivítala jsem se s Ríšou a Mirkem - hudebníky Pianothéky
a s jedním sympatickým pánem, kterého jsem znala, jen
podle vidění a až odešel, tak jsem se dozvěděla, že to byl
malíř Antonín Lukavský. Chtěl ještě před začátkem pořadu
slyšet jednu tradiční "pogodovku" a tak pan Pogoda
hrábnul do kláves a zazněl i Švihálkův saxofon. Protože
se akce propojila též s pořadem k Olomoucké muzejní
noci, bylo nutné přestěhovat se do velkého sálu s jevištěm.
Předpoklad, že budou chodit celý večer noví návětěvníci
se naplnil. Na pořadu byla PIANOTHÉKA P + Š , scéna
živé kavárny, módní přehlídka z let 30. tých, zpěv a příběh,
jak se z holky z ulice stane zpívající skvost. Kromě výše
jmenovaných účinkovali herci a herečky brněnské scény.


Písničky pro malíře A. Lukavského


Celý večer se nesl vzpomínkami na mého drahouška.
Chodívali jsme spolu na večery Pianothéky do Muzea
umění či do kavárny Vesna. Písničky Voskovce a Wericha
měl vždycky rád a taky skladby let 1956-1966.
Mohl nejen poslouchat, ale i zazpívat si.
A Ríša opravdu vybral svůj repertoár odpovědně.
Téměř 90 % písniček bylo oblíbených. Na stole jsem
měla rozsvícenou svíčičku a plula jsem krásnými
vzpomínkami na čas, který už se nevrátí.



Ríša Pogoda a Mira Švihálek

První blok písniček V + W

Zazněly písničky z třicátých let minulého století. Např. Klobouk ve křoví,
Život je jen náhoda, Nebe na zemi, Nikdy nic nikdo nemá, Ezop a brabenec,
Šaty dělaj člověka ad.

Společnost let 30.
příběh holky z ulice
dvě zpěvačky
Scény byly uvedeny slovy: A máme pátek 20. května 1936.

Pogoda, Švihálek a slečna Bětka

V dalším bloku hrál Ríša tyto písničky: Klementajn, Zlá noc, Přišel
mi k svátku gratulovat Olda, Naraž si bouřku do čela, Černý nebožtíku,
Já bych si rád najal dům, Že kočka není pes, Pramínek vlasů,
Blues pro tebe, Chlupatý kaktus (kterou F. Burian složil v Olomouci
v Radiobaru) a další.
Mladší páry si přitom i zatancovaly a v uličce bylo najednou devět dvojic.

taneční nálada
zaplněný sál

Domů jsem se vrátila dvě minuty před půlnocí taxíkem.





























































































































































































Komentáře

  1. Nevím, co se děje. Celé dopoledne se mi nedařilo uložit a publikovat článek.Že by to bylo víkendem?

    OdpovědětVymazat
  2. To muselo být krásné! Mně by se tam taky moc líbilo a určitě sis to moc užila hlavně ve vzpomínkách, viď? Super zážitek.

    OdpovědětVymazat
  3. Písničky V+W mám taky ráda. A ty další, které hrál pan Pogoda jsou pořád oblíbené a mají co říci. Musel to být prima zážitek

    OdpovědětVymazat
  4. Haničko, Chlupatý katus i Klobouk ve křoví si zpívám často- v kuchyni při mytí nádobí. Asi z nostalgie. Je dobré, že sis to pěkně užila, zavzpomínala.

    OdpovědětVymazat
  5. To byl moc pohodový a vydařený kulturní zážitek Hani.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .