VELIKONOČNÍ PONDĚLÍ 2016


Velikonoční gratulace z Košic, Vyškova, Nedvězí...



Hanácká kraslice, kterou vytvořila Marie Suchomelová z Nedvězí 2016.
Navíc dovezla perníčky i primulku.


Po pomlázce zůstaly
ošatky plné
barevné něhy

( Ze sbírky Jindry Lírové: Akvarely. 2016)


O Velikonocích 2013 jsem ještě pobíhala po bytě s polštářkem
na zadečku a čelila tak šlahačce mého drahouška,
který říkal koledy, aby dostal pomlázku. Nyní se nic takového
neděje. Mohu jen vzpomínat jaké to bylo. Nyní chodívám
odpoledne po blízkém okolí fotit předzahrádky,
které jsou vyzdobeny někde vkusně jinde kýčovitě
různými velikonočními symboly.

Komentáře

  1. Úplně jsem zapomněl, že se kraslice zdobily také slámovou "intarzií".To musela být piplačka ...

    OdpovědětVymazat
  2. Mě dnes vzbudil šleháním můj obyčejný hospodář. Ze tvého smutného vzpomínání nemám radost. Nakonec jsem ráda, že toho svého obyčejného občasného nerudu mám. Tobě přeju barevné upomínky na vstupující jaro :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, ber to pozitivně, aspoň máš na co vzpomínat a jistě toho nebylo málo. Kraslice je krásná, ale letos jsem asi nikde neviděla prodávat. Nějak ty velikonoční zvyky upadají, ale upřímně, nemám je ráda. Přeji moc hezký den.

    OdpovědětVymazat
  4. U nás doma se takové zvyky neudržují. Zdobení bytů a okolí ano. Pěkné velikonoční pondělí. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Zaměřila jsem se na hledání rozdílů na obrázcích se zajíčkem. Našla jsem jich 10.
    Přeji hezké Vwelikonoční pondělí :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Tady se zvyky moc nedrží.Aspoň o ničem nevím.Syn bydlí na vesnici,tak to ještě existuje.Snacha vyzdobila všechno,co se dá...Haničko,přeji Ti krásné sluníčkové odpoledne.Tady je azúro :)Zatím čekám vnuka :)

    OdpovědětVymazat
  7. U nás především  pečuji o to, co dát na stůl a čekám na návštěvu synů a vnuka. Letos u nás byli dva synové, snacha, malá vnučka a dospělý vnuk. Bylo to moc fajn. Kdyby už jen kvůli té návštěvě rodiny, mám to velikonoční pondělí ráda.
    Člověk si musí vážit toho, dokud ho má kdo "vyšlehat", byť citlivě.Zůstanou pak jen vzpomínky.

    OdpovědětVymazat
  8. Hani, u nás se nikdy nevyplácelo. Tatínek byl proti tomu, když tak jen symbolicky a to si o to musela maminka říct no a můj muž taky vůbec nic, ani nevzal pomlázku do ruky. Vnuk Tom přišel s pomlázkou, ale jen aby se neřeklo, třikrát mne s ní spíš pohladil.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .