ŠESTÝ DEN POEZIE



V rámci Festivalu Den poezie, který se letos koná již
po sedmnácté a to ve dnech 8.-23.11. vstupuji do
této akce soukromě, protože nejsem ani škola,
knihovna a jiná instituce, která je evidována
v o.s. Společnost poezie. Jak sami víte, můj blog
má několik tzv. dvorních i oblíbených autorů
a tak jsem si dovolila věnovat 10 dnů veršům.



Pro dnešní - šestý den poezie jsem vybrala báseň z poslední
básnické sbírky autorky Mirky Nohelové, nazvané
" Návraty a závratě", která vyšla koncem roku 2013.
Důvod byl jediný. O Mirce se mi v noci zdálo.
Ani jsem se s ní nemohla rozloučit, protože jsem zrovna
byla hospitalizována v písecké nemocnici.


Básnířka a loutkářka Jaromíra NOHELOVÁ
(17. 4. 1943 - 7. 7. 2015)

LOUČENÍ

Uléhám na polštář
s papírovou krajkou
Ne víko ještě ne
Ještě chci slyšet včely v květech lípy
Ještě chci vidět měsíc nad řekou
Ještě chci zpívat píseň plnou světla
a rozloučit se s čapím plachtěním.
Ještě chci projít po červené značce
kamením, klečí, kolem starých limb
a stopou ve sněhu tam kolem hřbitova
Děkovat za růže a za vzlety a pády
za příboj slov a jizvy mlčení...

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .