ZÁŽITKOVÝ DÁREK


aneb ŘÍJNOVÉ PŘEKVAPENÍ

Páteční odpoledne, pár dnů po mých kulatých narozeninách
jsem čekala návštěvu z Jeseníku. Velmi jsem se těšila na setkání,
protože jsme se už dlouho neviděly a vše nevyřídíte přes
telefon nebo skype. Krátce po třinácté hodině zazvonil zvonek
a objevila se vzácná návštěva. Hudební skladatel a varhaník přišel
s mojí kamarádkou. Ano, do mého miniprostoru přišla Alenka
Trunečková a Jiří Réda. Krásná kytice a plno sovích dárečků.




Návštěvníci nechtěli ani sousto lineckých srdíček, ani čaj nebo kávu,
jen měli svůj plán, o kterém jsem nevěděla naprosto nic. " Obleč se
teple, tam kam pojedeme bude chladno!" Hlavou se honily různé
nápady a tak jsem byla velice překvapena, když modré autíčko
zamířilo z města ven, směrem do Velkého Týnce. Celou cestu nás
provázely kapky deště. Autíčko zastavilo před kostelem Církve
římskokatolické, který zářil už z dálky novou omítkou a prý
byl renovován vně i uvnitř. Uvítala nás řádová sestřička a mladý
muž. Uvnitř jsme se usadili v lavicích a po úvodních slovech pana
Rédy a tónech varhanního nástroje, zazněla první báseň z úst
Aleny Trunečkové, která přednesla mojí nejmilejší báseň
Jana Skácela " Co radí princezna Čau".

Mgr. Alena Trunečková přednáší báseň J. Skácela

Pak zazněly další skladby
a básně na téma láska. Z dalších básní jsme slyšeli básně
Josefa Kaldy , Jiřího Šotoly a Jacquese Préverta. Výborná akustika
a dojímavé verše i tóny milovaného hudebního nástroje evokovaly
vzpomínky na moje mládí, kdy jsem ráda chodila na varhanní koncerty
a recitovala milostnou poezii. Jakoby se promítla láska do
let prošlých i současných. Úžasný pocit, který byl zřejmě
tajným plánem mých přátel. Přednes básní završil Jiří Réda
skladbou F. Schuberta "Ave Maria".

Varhaník a hudební skladatel Jiří Réda

Varhannímu koncertu v kostele
i uměleckému přednesu byli přítomni i manželé Šafránkovi
a Buksovi. Chvíli poslouchal i pan farář Václav Haltmar. Po téměř
hodinovém programu jsme se přemístili na kafíčko se sladkou
tečkou do Zámecké restaurace. Zde bylo plno, protože probíhaly
Zvěřinové hody. Nebýt rezervovaného stolu pro pana starostu, který
měl přijít až v 19 hodin, tak bychom museli odejet hned domů.

Oslavenkyně Otavínka v kruhu svých přátel

Škoda, že jsem se nesetkala s Dr. Hanuškou, kterému bych ráda
poděkovala za nádhernou gratulaci a dárkový koš plný dobrot,
který nechal doručit na mou olomouckou adresu prostřednictvím
jedné paní, už v den D.

Otavínka v kostele dne 16.10.2010

Gratulanti přinesli plno květin i drobných dárečků, ale ten
zážitkový dar byl jedinečný, nádherný a neopakovatelný.
Moc všem děkuji.



Komentáře

  1. To muselo být nádherné až k slzám
    Přeji krásnou neděli

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Ano, přesně tak. Samým dojetím jsem nemohla v noci spát a slzy štěstí se kutálely po polštáři i nad ránem.Bylo to úžasné.

    OdpovědětVymazat
  3. Byl to nádherný zážitek. :-)
    Také mám ráda varhanní hudbu.
    Přeji pohodovou neděli. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Haničko, víš, že jsi vlastně hrozně šťastná žena, přes veškeré nemoci či strádání tělesná. Jsi bystrého ducha, dobré paměti, máš hodně dobrých, věrných  přátel, milou rodinu, krásné zážitky. Podle mého mínění jsi žila čistým, krásným životem, korunovaným pěkným, milým chováním k lidem okolo a to se ti nyní vrací v jejich pozornostech. Tak hlavně vydrž a buď obstojně zdráva.

    OdpovědětVymazat
  5. Netušila jsem, jak moc se ti budou přátelé věnovat. To je moc dobře. Vytáhnout oslavence k netradičnímu zážitku. Teď se ti vstřícnost vrací a mám z toho radost :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Mám obrovskou radost, že se i já mohu připojit ke gratulaci. Radost mám o to větší, že osobně znám pana Jiřího Rédu, Petra Šafránka, i dr.Hanušku. Prosím o předání mých vřelých pozdravů.
    Děkuji

    OdpovědětVymazat
  7. Haničko, zážitkové dárečky bývají ty nejkrásnější, na ně se nezapomíná. Měj hezkou neděli. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Haničko, to byla tedy paráda a super nápad! Zážitek ti nikdo nevezme, ani se nezkazí, nerozbije, to byl nápad!

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherný dárek ... od srdíčka ....

    OdpovědětVymazat
  10. Haničko, to byl moc krásný únos. Jsem ráda, že jsi si to užila.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .