JULKOVY KROKY

Dvanáctý dubnový den je neděle a svátek má Julius,
Július i Julián. Mužské jméno je latinského původu
s významem " zářící, mladý."
Domácké podoby jsou Julek, Jula, Julko, Julíček.
Nejslavnější osobnost tohoto jména je Julius
Caesar a taky několik papežů. U nás jsou zejména
známi spisovatelé: Julius Zeyer, Julius Fučík
a ve Francii Jules Verne.


Dvanáctý duben dal též podnět k vyhlášení
Mezinárodního dne letectví a kosmonautiky, na
Paměť prvního letu člověka do vesmíru v roce 1961.
Moje velká procházka začala krátce před polednem,
kdy jsem se vydala z hlavního nádraží na konečnou
tramvaje 3 a 5 - na ulici Trnkova. Navštívila jsem
obchod Penny, abych reklamovala nástěnné hodiny,
které jsem vrátila, protože s paní vedoucí nebyla
žádná řeč o nějakém jiném kuse. Co prý bych
chtěla za stovku ? Tož já bych chtěla, aby to fungovalo,
obrázek na stěně mít nemusím, i když byl hezký.
Zpátky jsem jela s přestupem ve středu města
k Elvisovi, kde jsem měla schůzku s Maruškou,
která donesla z domova několik sešitů tzv.
"Vandrbuch". Povzpomínaly jsme spolu na dobu před
mnoha lety, od roku 1978 - 2005. Slunečný den
otevřel oboje dveře na terasu, kde seděly kuřáci
a já si musela vzít bundu, protože táhlo na moje
zádíčka. Pak jsme šly na
hlavní nádraží, kde bylo okénko na prodej čtvrtletní
jízdenky MHD otevřené i v neděli a pak jsem jela domů.
Celkem jsem ušla 6 000 kroků.

Komentáře

  1. Tak jste si užily s kamarádkou pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  2. Takže hodiny letěly, bodejť by ne, když nešly. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .