ODPOLEDNÍ SIESTA

Po dobrém obědě, který byl ještě teplý, takže jsem nebyla
nucena ho ohřívat, jsem si řekla, že už nikam nepůjdu
a udělám si příjemnou chvilku doma. Velmi jsem si totiž
oblíbila hrníček, který jsem dostala od mojí kamarádky


z Podkrkonoší. Když přišel v balíčku umně zabalen, aby
se nerozbil, tak jsem ho vybalila a uložila do skřínky.
Jenže zcela nedávno jsem si v něm udělala kávu poprvé
a byla jsem překvapena jak je lehký a sympatický.



Od té doby vyhledávám každou příležitost, abych si
něco dobrého z tohoto hrníčku mohla vypít, protože
čaj piji z hrníčku, na kterém je vyobrazen Písek. K tomu
jsem si ještě pustila CD Fly Tomorrow, které jsem
dostala pod stromeček od mého syna, obložila se
novinami a doslova jsem si to vychutnávala. Nejen kávičku,
ale i Vídeňský štrůdlík (méně sladký z MaM). Kávu
nesladím a dělám si ji méně silnou, Laděnka by ji
pokřtila asi na "Kávu z Toronta" - protože u Elviska
popíjela Americkou kávu. Vedle stolku byla maceška
v květináči. Tuto kytičku mám ráda od té doby snad i
víc, co jsem četla krásnou úvahu od Michala Štojdla,
která vyšla před třinácti lety v Otavínu - Revue Písku,
Písecka a Prácheňska ve dvojčísle 5-6.
"ty kvítky se nemračí ani nekaboní, ale rozdávají úsměv,
a tedy i radost, a možná i štěstí. Proto je mám rád."



Právě proto jsem si tuto kytičku koupila a kdykoliv se
na ní podívám vzpomenu si na Štojdlovy Macešky. Právě
včera jsem chtěla připomenout, že básník, farář a malíř
v jedné osobě má narozeniny, jenže nemocný počítač
to neumožnil. Naštěstí oslavenec zavolal a tak jsem se
mohla i omluvit.




Komentáře

  1. Haničko, hrníček je pěkný a kytička taky. Je třeba se obklopovat milými věcmi. Pěkný den přeji. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Taková siesta zklidní mysl. Pěkné prostředí, společnost nějakého čtení, kávička a štrůdl- ach jo, děláš mi chutě, Hani!

    OdpovědětVymazat
  3. Najít si čas a místo pro "domácí štěstí" je dobrý počin. Kde už by ti mělo být líp než doma. Přeji ti co nejvíc dobré nálady s milými věcmi ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Hani, i doma se dají zažít moc krásné chvilky, když si je člověk umí udělat. Pěkně jsi si určitě i odpočinula. Maceška je moc pěkná a jsem ráda, že ti káva z hrnečku chutná. Já bych si teď dala ten štrůdlik. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Takové hrnečky z této serie máme doma také - manžel v modrém provedení.Koupila nám je dcera k výročí svatby.Tak z nich také pijeme kávu.Sřídáme ještě hrnečky s mašinkama /manžel má parní lokomotivu-zvanou rudý ďábel-ta tu kdysi dávno jezdila kolem jejich domu, já mám motoráček - řady 131 - zvaný Hurvínek / - ty hrníčky jsme si koupili ve Vsetíně,když tym byla nějaká sláva k výročí trati.

    OdpovědětVymazat
  6. Tyhle hrníčky jsem okukovala i u nás, ale na můj vkus mají moc malý objem. Já si dělám i kávu do obřího hrnku.

    OdpovědětVymazat
  7. Hani, dokážu si tě představit, v křesílku, obložená novinama, horká kávička a mńam štrůdl, tomu se říká pohoda, pohodička.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to se mi taky líbí. Udělala sis príma den a důležité je, že ti bylo dobře. Chce to zase někdy zopakovat.

    OdpovědětVymazat
  9. Hani, inspirovala jsi mě. Zrovna jsem se vrátila z pochůzky a příteli jsem koupila tenhle hrneček (v modrém) k Valentýnu.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .