Z ROZJÍMÁNÍ PETŘÍKA ŠAFRÁNKA



PODZIMNÍ DEN

Jeseň pokropila město jemně deštěm. V parcích ztichli ptáci.
Nefouká vítr a tak zbarvené listy padají zvolna. Sem tam ťukne
o zem zelený ježour z kaštanu. Všude je prázdno, každý spěchá
do sucha. Osiřely předzahrádky, štamgasti si hoví v zakouřeném
teple. Chodníky se lesknou a zrcadlí chodce a domy. Studený
vlhký vzduch lahodně chutná. Rád se toulám v takový den městem,
je jen mé. Skoro už slyším krákání havranů, poslů podzimu.
Zbožňuji podzimní náladu.





PROCITNUTÍ

V šest odpoledne
vysvitlo zpod mraků slunce
oslnilo mě a ohřálo
chtělo mi v tento zamračený den
ukázat že dál svítí
a den může být krásný i na sklonku
vyvolalo pocit nedávného léta
jistotu že léto opět přijde
schoval jsem si ho od tebe kousek
do duše i pro dlouhé zimní dny
děkuji ti žhavý kouzelníku
ten pocit tepla v srdci
na tvou poctu rozdám


Na literární večer s olomouckým básníkem a pedagogem,
který se konal v Týdnu poezie na pobočce Knihovny
města Olomouce v Jungmanově ulici dne 13.11.2014 jsem
přišla trošku později, ale přátelská pohoda i poetická
nálada byla všude. Autor nás seznámil s pocity, které
jsou podnětem k psaní, vytváření elektronických příloh,
protože rád fotografuje a jeho fotky jsou moc hezké,
propojené krásnou poezií i relaxační hudbou.





Komentáře

  1. Moc hezká slova, která zachycují podzimní atmosféru. A sympatický pán.

    OdpovědětVymazat
  2. Zřejmě jsi byla ve svém živlu. Osobní kontakt se nedá ničím nahradit. Trošku závidím a hodně ti to přeju :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, Haničko, víš, že právě ty podněty by mne moc zajímaly? Kolikrát jsem si to říkala, kde se to bere, ty nápady.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .