MAXÍKOVA CESTA

Maxim či Maxmilián je mužské jméno latinského původu.
Vykládá se, že slovo maximus značí " velkého vzrůstu".
Podle všeho jsem i já dnes měla velký výšlap navzdory
deštivému počasí.


Osmdesátiny slaví česká režisérka
Věra Plívová - Šimková, známá svými filmy o dětech
a pro děti. Na svém kontě má na dvacet filmů, např.
Krakonoš a lyžnici (1981), Přijela k nám pouť (1973),
Jak se točí Rozmarýny (1977) aj. Před osmou ranní
jsem šla pěšky po úřadech Magistrátu města a taky
do budovy, kde sídlí Česká správa důchodového pojištění.
Jak se jeden přestěhuje, tak je to nekonečné chození tam
i onde. Vytrvale lilo a ani pláštěnka vše nepodchytila.
Pak jsem ještě zaskočila do obchodu Albert a odtud na
bus číslo 11, který mne odvezl 600 m od hlavního nádraží
k hotelu Senino, kde je též obchodní dům. Ačkoliv už měl
20. výročí služeb, nikdy jsem tam předtím nebyla. Nepěstovali
jsme s manželem nákupní turistiku a bylo to od nás daleko.
Ale doslechla jsem se, že tam mívají čerstvé krůtí maso
a tak jsem si pro ně zajela. A pak jsem se šla ještě podívat
do poschodí, kde jsem si zakoupila kufr na kolečkách,
abych se na stará kolena nemusela tahat s taškou v ruce.
Protože tramvaj od nádraží jela za čtvrt hodiny, vlezla
jsem do podchodu a prošla až domů opět pěšky. Nakoukla
jsem ještě v Purkyňově ulici do Obuvi nadměrných velikostí,
kde tedy žádný super výběr nebyl. Paní prodavačka říkala,
že koncem června končí. Stejně to byl podivuhodný obchod.
Kromě mini a maxi bot, tam byl dětský second hand, někdy
prodávali i Loštické tvarůžky, víno a jiné produkty. Ceny bot
i po 40% slevě byly obrovské, kolem tisícovky. Opravdu se
nedivím, že neměli odbyt. Celkem jsem ušla 17 000 kroků.




Obchodní dům Senimo

Komentáře

  1. Chodíš i v dešti? To tě moc chválím, má se chodit za každého počasí. U nás moc nepršelo, spadla občas sem tam kapka. Ale zase jsi něco nového viděla, ne?

    OdpovědětVymazat
  2. Haničko koukám, že kufry na kolečkách mají boom. Ale nejsou o moc praktičtější než kabely na kolečkách, je tam moc trubek a ty jsou hmotné a překážejí. Na cestování je fest kufr fajn, ale na běžný vožení - no uvidíš, možná jsi kápla na trendy model a budeš spokojená :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tady lije jako z konve skoro celý den. Pěkně jsem zmokla, byla jsem v Nymburku. Fuj počasí, zatopila jsem v krbu, aby se trošku ovlažil vzduch, byla mi docela zima. Ušla jsi pěkných kroků. Ať ti kufřík slouží. Já jsem si pořídila tašku na kolečkách, ale byli nějaké slabé a na druhém nákupu se vylomili a taška mi dala sbohem.

    OdpovědětVymazat
  4. Věra Plívová mne těšila v dětství, ráda jsem na její filmy koukala. dodnes vzpomínám s nostalgií. Kufřík vypadá pěkně, sama takový nemám. To máš na cestování do Písku nebo na nákupy?

    OdpovědětVymazat
  5. [4]:Milá Lotty, na nákupy jsem dostala od Ježíška super tašku, ale toto je na cestování směr jih, poblíž řeky Otavy.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Milá Haničko, myslela jsem si to. O tašce vím, obdivovala jsem ji, třeba ji časem také koupím. Nyní zatím používám batoh na všechno. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Kufr mám podobný a slouží už kolik let. Mám i menší. Tašky na kolečkách- skládací i na pevno, dokonce i ,,chladicí" s alobalovou výplní na mražené věci. Ta slouží na balkoně na věci, které chceme izolovat od venkovní teploty. Taška na kolečkách je dobrá, jen mi vadí, že ta kolečka po chodníku tak hrkají. Větší nákupy vozí muž stejně na kole. Ať ti kufr i taška slouží.

    OdpovědětVymazat
  8. S taškou nebo kufrem na kolečkách dnes jezdí nakupovat už spousta lidí. Je to docela praktickél

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .