FANUŠČINY OTAZNÍKY

Vyslovím-li toto jméno, vzpomenu si na jednu velice hodnou
paní, která kdysi bydlela pod hanáckým kopcem a byla
deset let sousedkou v bytě vedle naší tchyně. Proto taky
vím, že měla svátek devátého dne měsíce března.


Toto jméno je protějškem jména František.
Jméno má tvary: Fanny, Francine, Franka, Iška…
Narozeniny dneska slaví herečka Zlata Adamovská.
V kulturním kalendáři je určitě napsáno i 200. výročí
narození ukrajinského básníka Tarase Ševčenka,
který zemřel 10. března 1861. Před 20 lety zemřel
Charles Bukowski, americký spisovatel.

Po poledni jsem jela za našimi na oběd. Protože do
odjezdu zbývala asi čtvrthodinka, dala jsem si
desky s nákresy zařízení bytu pod zadeček, abych
se od studené lavičky nenachladila.
Když přijel autobus a já nastupovala, přišel za mnou jakýsi
pán, zda jsem nezapomněla na lavičce desky. Hned
jsem se pro ně vrátila. Bylo by to nemilé. Navíc ten
pán nevypadal na všímavého muže a gentlemana.
Velice překvapil.
Celou cestu jsem si kreslila další nápady. Na zastávce
čekala vnučka a silný mrazivý vítr. To mne překvapilo.
Já si vida dnes za oknem silné sluníčko, nechala doma kabát
a vyrazila na výlet v jarním kostýmku. Tři hodinky
utekly hrozně rychle. Po vynikajícím obědě jsme si
s nevěstou kreslily jak to či ono udělat. Moje vize
neprošly. Byla jsem přesvědčována, že do nového bytečku,
bych měla zařízení trochu omladit a nestěhovat tam
oprýskaný, nehezký nábytek a nikotinem
nasáklý. Že bych zkrátka měla jít
s dobou a koupit si i zdravotní matraci , šatní skříň apod.
Asi má pravdu. Jde o poslední kapitolu života a tak
nelze setrvávat v nemoderním zařízení. Mne je zase
líto peněz, raději bych to málo, co mám, nechala na
horší časy. Co myslíte vy?


Zařizovací euforie je natolik silná, že jsem tentokrát
opomenula udělat snímečky kočiček čtyřnohých.
Fotoaparát jsem vytáhla až pět minut před odjezdem autobusu.
Celkem jsem dnes ušla 8 000 kroků.

třebčínské chaloupky

Komentáře

  1. Haničko, u mne na blogu a nejen u mne píše občas bábina- jménem Františka-Fanynka. Osobně jsem ji poznala, moc příjemná a chytrá paní. Dokonce má dnes i narozeniny. Kéž jí zdraví a elán vydrží.
    Do toho bytečku bych to vyřešila takto: Kousky nábytku mně milého a přitom praktického bych si nechala, ostatní pořídila co nejvíce  pohodlné pro sebe. Ta matrace nová není marná a pokud nemáš praktickou šatní skříň, tož také novou. Třeba ten tvůj starý nábytek poslouží někomu do chaty či přechodného bytu.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Milá Růži, díky. Nemáš na bábinu adresu? Nikdy neuvádí ani email a ani blog. Kam jí mohu gratulovat?

    OdpovědětVymazat
  3. Na Fanynku si vzpomenu z filmu s Jiřinou Bohdalovou. Ostatním Fanynkám gratuluji. S nábytkem je to těžké, ale asi nejlepší bude tak, jak řekla Ruža. Moje maminka se stěhovala před 4 lety, původně jsme mysleli, že koupíme nové, ale nakonec se vzala skoro všechno, na co byla zvyklá. Matraci však měla novou. Měj se fajn. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Vidíš, Ruženka radí omladit. Řekla bych to samé. Teď už oceníme vymakanost různých zdravotních úprav. Starý nábytek odsuň a vyber si pro radost a užitek. Praktické věci. Stojí to peníze, ale odlehčí se životu i mysli. Přeju šťastnou ruku do nového pelíšku ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Hani, Růženka ti to napsala přesně, myslím, že k tomu není co dodat. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Hanko, radím stejně jako ostatní. Při stěhování do menšího bytu jsem z původního nábytku využila jen část a zbytek doplnila nákupem nového. Peníze ztrácejí na hodnotě, lepší je investovat do něčeho, co nám zpříjemní život.
    Jméno Františka jsem dostala při křtu po své kmotřičce jako druhé. Ale nikde to neuvádím ani neslavím.

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Hanko, nedělej si starosti. Až pojedu kolem, zajdeme na kafe a bude vyřízené. (chtělo by smajlíka usmátého).

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .