LUMÍROVA PROCHÁZKA

Dnešní svátek podle kalendáře má Lumír. Jméno
je slovanského původu a nemá ženský protějšek.
Poprvé se objevil v rukopisu královédvorském a značí
"mírumilovný". Pravděpodobně je to zkráceno
ze jména Lubomír. Domácí varianty jsou:Lumírek,
Lumča, Lumek, Míra další. Ovšem také svůj den
mají někteří Romanové, protože Svatý Roman
zemřel 28.2. Svátek tak mají muži z příjmení
Dragoun. Říkal mne to Mistr František Roman
Dragoun, akademický malíř a věhlasný portrétista


(1916-2005), jeho syn rockový hudebník Roman
Dragoun a jeho syn Roman Dragoun jr.
Když jsem lehce zalovila po internetu, objevila jsem
nádherné video s Mistrem Dragounem.
Na památku ho sem přidávám a podívejte se na něj,
protože měl energie na rozdávání. Velmi se mi po
něm stýská. Hned jsem si šla taky rozsvítit svíčičku.

Poděkování Mistru Dragounovi


Jít přes olomoucké náměstí nebo si vyfotit
Sloup sv. Trojice, který taky maloval, vybaví se
vám mnoho vzpomínek. Hledala jsem dopoledne
květinářství. Byly doby, kdy jich kolem dokola bylo
pět, ale zůstalo jedno. Taky jsem se šla podívat
na dům U Zlaté štiky, kde bydlel roku 1883 hudební
skladatel a dirigent Gustav Mahler. Celkem jsem
ušla 8000 kroků a byla jsem na dobrém obědě,
vyřídila plno věcí a hlavně zavzpomínala na lidi,
které jsem měla ráda.

sloup unesco
dům U Zlaté štiky

pamětní deska Gustava Mahlera

v domě je kavárnička
naproti je Cafe Mahler

Staročeská restaurace
Caesarova kašna

Komentáře

  1. Haničko, fascinovaně jsem dokoukala video. Je to krása, jak ten PAN MALÍŘ uměl malovat. Jeho obrazy jsou úžasně živé, detaily jako fotky, věrné a krásné. Video jsem dokoukala snad poprvé, jak mě to zaujalo. Nádhera, fantazie, jako živé. Děkuji za zážitek, jakých nemám mnoho...

    OdpovědětVymazat
  2. Hanko, díky za skvělou připomínku Františka Dragouna. Já jsem si na jednom Romanově koncertu o něm koupil knihu. Byl výborným malířem a ty texty, které Romanovi napsal (např. ke skladbám Zdroj a Kronikář), jsou také vynikající. Tak všestranně nadaní lidé jsou velkou vzácností.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]:Monografii o F.R. Dragounovi taky mám, ale v letech 1997-2004 jsem každou návštěvu v Písku začínala u Dragounů, v Mistrově ateliéru. Dokázal rozdávat energii a tak jak je na tom videu, tak si jej pamatuji.To byla tak vzácná chvíle, že se na to opravdu nedá zapomenout.Jeho dopisy a kresby i básně jsou vzácným pokladem. Měla jsem to štěstí, že jsem se s nimi znala od roku 1958 a taky když mistr jezdil malovat na Hanou v 70. letech.

    OdpovědětVymazat
  4. Ráda jsem se podívala na video o mistru Dragounovi. Moc mne potěšilo, že byl žákem Maxe Švabinského a vážil si jej nejvíc ze všech profesorů.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .