NOČNÍČEK



aneb SNY posledních dnů

Poslední dobou mám prapodivné sny. Nevím, co si
mám o tom myslet, ale někdy v noci před jednou
hodinou vstanu a jdu na tzv. císařskou procházku
a nevím, co se děje, odkud jsem přišla, kam jsem
se přenesla v čase. Odvíjí se to jako barevný film.




Dvě malé děti utíkaly přes pole a louky od zastávky
vlaku do vesnice vzdálené po silnici něco přes
kilometr. Najednou uviděly hejno hus a divokých
kačen, jak se koupaly v nedalekém rybníce. Honzík,
který se podobal mému drahouškovi v dětském věku,
sebral malý oblázek a zkoušel házet žabky. Opravdu se
mu to dařilo. Hančička se bála, aby jí husák nepoštípal
a utíkala do sadu, aby byla co nejdříve u babičky a dědečka.
Sad byl vlastně jen velikánskou zahradou vedoucí od
potůčku do vrchu. Těsně u stodoly se pásly ovečky,
které sloužily jako živá sekačka trávy. Jen obě děti
vstoupily do seknice, už mladá selka nesla na stůl brambory
s podmáslím. Kopec vařených brambor ve slupce byl
v hluboké porcelánové míse. Každý jedlík si vzal nůž,
vidličkou napíchnul bramboru a začal ji loupat. Pak
kousek ukousl, posolil a zapil osvěžujícím nápojem.
U stolu nás sedělo deset. Když jsme dojedli, tak jsem
se probudila.

Komentáře

  1. Živý sen. Copak to asi znamená? Myslím si ale, že jen naději a dobro. Husák nepoštípal - bon! Tak vidíš, máš kino doma a v noci...

    OdpovědětVymazat
  2. Sny jsou vlastně pokračováním našich vzpomínek a snad i toho, co si nepamatujeme. Snář neodpoví vždy přesně, takže si můžeme sen vyložit podle svého. Podle českého snáře Anny Novákové: Zahrada - užitek, děti na ovoci viděti - velká starost s nemocí, ovce - utrpení nevinného, brambory jísti - hlad.
    Je tam ode všeho trochu.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Haničko! Já na snáře moc nevěřím. Když máme starosti, promítají se i do našich snů.  Sny se zdají jen v určité fázi spánku, myslím ,že je to tehdy, kdy spíme jen lehce, spíše bdíme. Zvláštní je, že si sny pamatuješ, já jen vím,že se mi něco zdálo a kromě příjemného ,či nepříjemného pocitu si nic nepamatuji. Můžu si jen tipnout, co odráží tvůj sen. Možná touha utéct od starostí tam, kde nám bylo dobře, tedy do dětství a sejít se se svojí rodinu. Stůl,
    prostý společný oběd, symbol rodiny.

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Haničko,snům nerozumím, ale asi to něco znamená, že se Ti teď zdají takové sny. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavé....
    chodím číst na blog Radky-ta tam často řeší sny....
    nevím,já sny neumím vykládat.
    /KRadce se dostaneš od Ruži z Moaravy-ta ji má v oblíbených

    OdpovědětVymazat
  6. Jak to děláte, že si to pamatujete? Já když se mi něco zdá, tak ráno marně vzpomínám o čem to bylo.

    OdpovědětVymazat
  7. Haničko,tedˇ už Ti to můžu napsat."Honzík,který se podobal mému drahouškovi v dětském věku" alespoń´v mých snech znamenalo vidět někoho jako mladého - smrt.Někdy to trvalo kratší,někdy delší dobu.Měj se moc krásně Hani a přeji Ti hodně síly a zdraví.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .