BOHUSLAV


Mužské křestní jméno slovanského původu je uvedeno
v českém kalendáři dne 22. srpna. Jeho význam :
"Budiž Bohu sláva".
Podoby jména: Bohouš, Bohoušek, Bohun, Boža, Slávek.
V posledním čase obliba jména stoupá.
Ve svém okolí mám tři muže tohoto jména.


Bohuslav František Červinka (1947-2011)



kterého jsem oslovovala "Slávku", ale asi jako jediná.
Byl výborným dokumentárním fotografem VSMO
a člověk, na nějž bylo spolehnutí. Škoda, že odešel tak
brzy. Od rána máme zapálenou svíčičku a moc vzpomínáme.



 
Bohuslav Smejkal (1924)
Olomoucký knihovník jehož jméno zná téměř každý, kdo
byl čtenářem vědecké knihovny. Byl nejen milovníkem knih,
ale i opravdový bibliofil. Bohouškovi jsem psala gratulaci.



Bohuslav Matyáš (1942)
Novinář a výborný fejetonista. Jeho úžasná knížečka fejetonů
"Kýho výra" stojí za přečtení. Výborné postřehy, vtip a znalost
prostředí. Bohouškovi gratuluji a přeji tvůrčí elán !


BLAHOPŘEJI VŠEM DNEŠNÍM OSLAVENCŮM !



Komentáře

  1. Je jich docela dost. A knížečku si píšu. Oslavencům blahopřeji a tomu se svíčičkou zvlášť, trochu jsem ho knihovnicky znala...

    OdpovědětVymazat
  2. Připojuji se ke gratulantům a blahopřeji. Pan Smejkal napsal taky nádhernou knihu o Svatém Kopečku a pan Matyáš Rozhovory s významnými osobnostmi. Výborné počteníčko. Oběma přeji zdraví a vše nejlepší!

    OdpovědětVymazat
  3. S tímto jménem mi okamžitě naskočil Bohuslav Sobotka, který ovšem nepatří mezi mé favority.
    Nicméně všem Bouhouškům, bez rozdílu, přeji krásný sváteční den!

    OdpovědětVymazat
  4. Fejetony " Kýho výra " už mám zapsané v sešitě.
    U nás se říkalo Bohuš.
    Haničko, šetři své síly a mějte se s drahouškem pohodově. Oslovování " můj drahoušek " mě dojímá. Musíte mít krásný vztah.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .