KOČKY NA STŘEŠE



KOČKY NA STŘEŠE

Odnaproti skrze vločky
hledí na mě čtyři kočky.

Otázky jim už letí hlavou,
jak to bude s dnešní stravou.


Copak v neděli přinese
na tom stříbrném podnose?

Z rybiček já nesu kousky
ovoněné kousky z housky.

Přidal jsem též pstruzí oči,
hvězdy se v nich dosud točí.


Do krabičky tuku Hery
občerstvení jak z Opery.

Tři už ládují si bříška,
ve švech praská stará stříška.

Jedna jenom mhouří očka,
na své kuře v klidu počká.

Slečna Míca už ví svoje,
proč nesvádět líté boje.

Vůně z hrnce Papinova
nepochází z Neználkova.


Kdo si počká, ten se dočká,
říká si ta chytrá kočka.

Však zůstala tam jediná,
když roztrhla se peřina.

Jako pěsti velké vločky
bombardují naše kočky.

Za drápky už leze zima,
nevlídné je střešní klima.


Víc tlapky studí od sněhu,
když vzpomenou si na něhu.

Včera u mámy tulení,
dnes do kožíšku sněžení.

Vzpomínka jak trubka volá,
ve chvilce je střecha holá.

Usnula slečna Blažena
jen do svých představ schoulená.

Ten kdo počká, ten se dočká,
občas zmrzne jak ta kočka.


Vladimír Puhač - olomoucký básník
( * 13. února )

B L A H O P Ř E J E M E !

Komentáře

  1. A já myslela, že je to tvoje báseň, Otavinko, z tvé vlastní zkušenosti!
    Kočky nejsou vůbec hloupé, jak vidno. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná básnička,
    a copak bude papat Hanička,
    dnes výročí má,
    tak ať si ho s mužem pěkně užívá.

    OdpovědětVymazat
  3. Hezká básnička, taky jsem tipovala Tvoji práci. Ale ráda jsem si ji přečetla
    K výročí gratuluju taky a stavím se do řady...

    OdpovědětVymazat
  4. Hezká básnička.
    K výročí gratuluji. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Smím-li se ptát, kolikíté
    to výročí spolu máte?
    Tak ať se vám ještě dlouho daří,
    úsměv nezvadne vám v tváři.
    City se už tak nebouří,
    tak zdraví ať hlavně slouží.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:Milá Ruži, o kousek dál mám samotný článeček. Poprve jsem začala poznávat Olomouc před 48 lety. Tenkrát byl mráz, ale nebyl sníh, tedy v den D. Ale do konce února ještě napadl.

    OdpovědětVymazat
  7. To jsou ale rozmazlené kočky. O stříbrném podnose se jim zdá...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .