VÁCLAV VĚTVIČKA JUBILUJÍCÍ



Populární český botanik, někdejší ředitel Botanické zahrady
při UK v Praze (1992-2007), je vedoucím zámeckého parku
ve Štiříně. Na podzim minulého roku vyšla jeho půvabná
knížka rozjímání o životě od podzimu do léta s názvem
"Korálky na šňůrce života". Titul mě připomíná moudro
Jana Wericha " Lidské štěstí, to je taková šňůrka, na
kterou navlékáme malé korálky, taková malá štěstí…"


Psala jsem si Ježíškovi o knihu, ale u nás nebyla k mání
a tak ji mám zamluvenou v knihovně. Dnešní jubilant,
který se narodil 13. ledna 1938 v Praze, má na svém
kontě dvacet knih. Ve své knihovně mám pouze jednu
" Poutník okouzlený rodnou zemí" (2010). Tam se
dočtete o jihočeských kouzelných místech, kapru Jakubovi,
najdete zde i recept na borůvkovou mňamku, kterou dělávala
moje babička a které se říká Žahour, přečtete si o Luhačovicích,
ale také o tom, proč je lípa národní strom a poznáte rozmanité
kouty naší země. Vřele doporučuji !
" Nedivte se, že lípy byly nejčastěji vysazovanými domovními
stromy, byly vysazovány do alejí i k polním křížkům a božím
mukám. A pak: lipový med ! Buk nebo dub ocení především černá
zvěř, divočáci, a nikdo nebyl zvědavý na to, aby mu černá přišla
rozrýt zápraží. Proto lípy vyhrávaly."
(Větvička, V.: Poutník okouzlený… Praha, Vašut 2010. S.61)


OSLAVENCI SRDEČNĚ BLAHOPŘEJI !

Komentáře

  1. Děkuji za připomenutí. Knížka má moc hezký název, asi se po ní podívám! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jsem se podívala, tuto knížku v naší knihovně nemají, ale jiné autorovy knížky ano, tak si nějakou půjčím. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Srdečně gratuluji k narozeninám. :-)
    Poutníka jsem četla a byla knížkou okouzlena. Proto jsem si k vánocům koupila Korálky. Nyní je čtu a moc se mi líbí. Doporučuji.

    OdpovědětVymazat
  4. Když jsem Václava Větvičku poprvé viděl v televizi, hubeného a neholeného, reagoval jsem: "V který hospodě to vyhrabali?". Názor jsem ale rychle změnil po zjištění, že je vysoce kvalifikovaný biolog, ředitel botanické zahrady a má sympatické vystupování. V botanické zahradě jsem se s ním i setkal. Navzdory tomu, že byl ředitel byl v pracovním a pracoval jako běžný zaměstnanec. Připojuji se ke gratulaci.

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za tvou nominaci, chci se zeptat ještě na info ohledně knihy. Moc jsem z komentáře nepochopila jaký je název knihy a jaký je autor. Proto prosím o zpětné vysvětlení. A PROSÍM NAPIŠ MI TO DO NÁVŠTĚVNÍ KNIHY AŤ V TOM NEMÁM ZMATEK V KOMENTÁŘÍCH. Díky :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za rozšírenie môjho obzoru. Aj u nás dnes jubiluje jeden známy herec, ale je o 10 rokov starší od tohto vášho botanika.

    OdpovědětVymazat
  7. Připojuji se ke gratulaci. Znám jej z rádia. Má dobré rady a dobře se poslouchá.

    OdpovědětVymazat
  8. Gratuluji též. Dnes jsem shodou okolností  v televizi chytla větší část pohovoru s ním a byl velmi sympatický.  Každou třetí středu v měsíci od 15 hodin prý odpovídá na dotazy lidí, ale ouha- teď už nevím kde. Zřejmě v rádiu. Nevíte na jaké stranici? Má se to týkat porady  co dělat v případě, že dítě či zvířecí miláček sní něco, co nemá- z rostlin či jejich plodů. Ale to prý zodpoví i kdykoliv jindy rád.

    OdpovědětVymazat
  9. V.Větvička je rodák z mého kraje. Mám všechny jeho knížky s těmi kytičkovanými obálkami a na tu poslední se moc těším. Výborné jsou i jeho odborné publikace. Sympatický a chytrý pán. Přeji mu vše nejlepší!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .