KROKOVÝ RITUÁL

Všem, kteří chodí na můj "krokovníček" chci vysvětlit, jak to
se mnou je. Byly doby, kdy jsem chodila o holi anebo se vozila
žlutým autíčkem s názvem TAXI. Nebylo to kvůli lenosti, jak
by se mohlo zdát, ale měla jsem problémy s chůzí. Buď jsem
měla otevřenou nohu a mohla jsem si obout jen pantofle, nebo
tak šílené bolesti, že každý krok znamenal hrozné utrpení. Taky

jsem trpěla nadváhou a tak jsem cvičila každé ráno šedesát minut,
ale jediný výsledek, který se dostavil byl, že jsem byla jedno letní
ráno odvezena rychlou sanitkou do nemocnice. Hubnutí následkem
pohybu se nedostavilo. Úbytek hmotnosti o téměř třicet kilo se
objevil až letos začátkem roku, kdy se ozvala příšerka SLINIvka
a já nemohla nic jíst. Odložením nadváhy se ulevilo i mému
tělíčku a doporučení lékařky, že bych měla chodit, když nemohu
cvičit, jsem vzala vážně a odstartovala jsem chození 24.8. t.r.
tzv. krokovými variacemi. Na blogu mám rubriku a taky každou


procházku popíšu, co jsem viděla, udělala a doplním fotografiemi.
Směr procházky se řídí podle potřeby nákupu, vyřizování, taky
hledáním zajímavého domu, či domem, kde se narodila ta,či ona
významná osobnost. Po návratu z vycházky si vezmu mapu města,
lupu a pravítko. Vypíšu si ulice kudy jsem šla, změřím pravítkem
a spočítám počet centimetrů, které vynásobím číslovkou


170 a dostanu počet metrů. Výsledné čísílko vynásobím dvojkou
a dostanu počet kroků, protože mám atypický krok a do metru
udělám dva kroky. Po napsání článku a doplnění ilustračními
fotkami, zapíši počet kroků do sešítkového krokovníčku a mám


tak nejen přehled kolik km jsem ušla za měsíc a kdy se podařilo
rekordně našlapat nejvíce. Někdy zkontroluji výčet metrů i přes
web : Olomouc - mapy s názvy ulic. Každopádně, když už se
vracíme domů, tak s manželem odhadujeme, jakou vzdálenost
jsme asi ušli a oba dva jsme napnutí, kolik to opravdu je.

Komentáře

  1. Hani, jsi velká bojovnice!! Už si prožila tolik zlého a vždy se dokážeš postavit na nohy a navíc denně tolika nachodit to je opravdu na poklonu. Já bych to nedokázala.

    OdpovědětVymazat
  2. To je šikovné, tak to mám jasno. Myslela jsem, že máš sebou krokoměr. Obdivuji tvoji vytrvalost o vůli zvládat nemoci ani nemluvím. Držím palce.

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, ty jsi úžasná. A jak to máš pěkně spočítáno. :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Hani, to se mi moc líbí. Taky jsem myslela, že chodíš s krokoměrem, ale takhle je to pro tebe určitě napínavější. Zvlášť když dojdeš k nějakému většímu počtu kroků. Jsem velký fanda chůze a u tebe se mi líbí, že máš vždycky cíl - nějaký dům, památku, cokoliv. Moc ti držím palce.

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Otavinko, chodím na „krokovníček“ od jeho založení a moc se mi líbí, nápad i způsob provedení, zajímavé informace o městě doplněné fotkami, ale na výpočet počtu kroků bych asi neměla trpělivost. :-) Přeji hodně štěstí do dalšího chození.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak vidím, že je to docela fuška, spočítat ten počet km nebo kroků, nebylo by jednodušší si pořídit ten měřič km na nohu? Vím, že existuje nebo existoval, ale nevím kde bych ho sháněla. No, Ty už to máš nacvičené takhle, tak jsi šikulka! Já chodím pěšky celé roky, autem jsem nikdy nejezdila, maximálně autobusem, ale zase se mi nějak zkracují ty denní počty našlapaných km. Ale snažím se, co páteř stačí.

    OdpovědětVymazat
  7. Hani taky máš můj obdiv.Já bych si pořídila krokovníček.
    compex.zdravi-cz.eu/krokomer-y2029.phpJe velmi krásné smět poznávat město Olomouc skrze Vaše vycházky.

    OdpovědětVymazat
  8. Blahopřeji k návratu ke zdraví! A k vytrvalosti! Taky jsem myslela, že máš krokoměr. Takže nejen "sportuješ", ale také si cvičíš matematiku, zeměpis, dějepis a vše možné! Výborný nápad! :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Ono je to docela složité počítání :-)ale zase je jistě napínavé a zábavné.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Tím jak si vše zapisuji a dohledávám na mapě, tak si více pamatuji, jak se co jmenuje a taky si všímám věcí, o které jsem dříve ani neměla zájem. Zkrátka mne to baví bez toho krokoměru. Přiměje mne to zamyslet se nad ledasčím a více to prožívám.

    OdpovědětVymazat
  11. Máš můj obdiv a je na Tobě vystavěný druhý díl o starších blogerech. Snad do konce týdne výjde na srdci blogu.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .